Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Нови разкрития: Сала и пилотът са били мъртви още преди катастрофата

Знае се, че два дни преди фаталния инцидент, на 19 януари, Сала лети от Кардиф към Нант отново на борда на Piper Malibu N264DB с пилот Дейвид Иботсън.
Семейството на Сала реагира незабавно на новата информация и настоя органът за разследване на въздушни инциденти да започне незабавен опит за достигане до останките на самолета и анализ, тъй като машината и отломките от нея все още са на морското дъно.
През февруари, след първоначалното разследване, комисията в Борнемут се произнесе, че играчът е починал от наранявания по главата и тялото. Твърде вероятно е да не е така.

Аржентинският футболист Емилиано Сала и пилотът на самолета Дейвид Иботсън са били мъртви още преди катастрофата край Ламанша. Те са се отровили от въглероден оксид, съобщава британското издание The Independent, позовавайки се на материали от разследването.

28-годишният Сала премина от Нант в Кардиф през януари тази година срещу 15 милиона паунда. По пътя от Франция за Обединеното кралство той и пилотът катастрофираха в малък частен самолет.

Тялото на футболиста бе открито на дъното на Ламанша на 3 февруари. Останките на Иботсън пък не са намерени и досега.

Знае се, че два дни преди фаталния инцидент, на 19 януари, Сала лети от Кардиф към Нант отново на борда на Piper Malibu N264DB с пилот Дейвид Иботсън.

В хода на разследването се разбра, че той не е имал необходимия лиценз, за да лети над Ламанша с такъв самолет. Иботсън е имал патент само за управление на самолета без пътници в него. Заключението на полицията бе, че "базови грешки на пилота" са причинили катастрофата.

Оказва се обаче, че двамата са били мъртви още преди сблъсъка.

"Токсикологичните тестове установяват, че пътникът (Сала) има високо ниво на насищане на COHb (комбинация на въглероден оксид и хемоглобин). Счита се, че пилотът също е бил изложен на токсични нива на въглероден окис", гласи новата информация и се уточнява, че "когато разследването приключи, ще бъде публикуван окончателен доклад".

Новите данни биха могли да обяснят и причината Иботсън да загуби контрол над самолета, като се има предвид, че основният ефект от отравянето с въглероден окис е загуба на съзнание.

Докладът обяснява, че според тестовете, нивото на COHb в тялото на Сала е било 58 на сто, а ниво от над 50 се счита за фатално за здрав индивид и може да доведе до сърдечен удар.

Семейството на Сала реагира незабавно на новата информация и настоя органът за разследване на въздушни инциденти да започне незабавен опит за достигане до останките на самолета и анализ, тъй като машината и отломките от нея все още са на морското дъно.

Даниел Мачовър, адвокат от кантората "Hickman&Rose", заяви: "Опасно високите нива на въглероден оксид, открити в тялото на Емилиано, пораждат много въпроси от страна на семейството. Как е починал - ще бъде определено своевременно при разследването. Близките му вярват, че е необходим подробен технически анализ на самолета. Семейството и обществеността трябва да знаят как въглеродният окис е попаднал в кабината. За бъдещата безопасност във въздуха е необходимо да знаем тези отговори."

През февруари, след първоначалното разследване, комисията в Борнемут се произнесе, че играчът е починал от наранявания по главата и тялото. Твърде вероятно е да не е така.

 

Най-четените