Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Плановете на Apple за 2024 г. - ще видим ли скоро iCar

Може би светът ще трябва да почака още малко, преди да види кола на бранда Снимка: Getty Images
Може би светът ще трябва да почака още малко, преди да види кола на бранда

Apple има планове да създаде самоуправляващ се автомобил и се насочва към 2024 г. като възможен срок за осъществяването на проекта си. Това твърдят източници, цитирани от "Ройтерс".

Американската компания разработва собствена технология за батерии, която да бъде достатъчно мощна и да даде възможност на превозното средство за по-дълъг пробег. Чрез партньорски компании се предвижда интегрирането на различни компоненти, включително и LiDAR сензори за триизмерно сканиране на обкръжаващата обстановка.

Някои компоненти се използват и в момента от продукти на бранда. Apple например вече използва своя LiDAR технология, която е интегрирана в моделите iPhone12 Pro и iPad Pro.

Усилията в производството на автомобили на Apple не са известни от скоро.

Още през 2014 г. те обявяват проект "Титан". В един момент обаче те се оттеглиха от идеята и концентрираха усилията си в производството на софтуер. Все пак през 2018 г. е привлечен бившият кадър на Тесла Дъг Фийлд, който продължава "Титан", а година по-късно са наети още 190 души.

Оттогава насам проект "Титан" очевидно напредва достатъчно, така че да бъде поставена цел за създаване на автомобил за масовия потребител.

Това ще постави Apple в директна конкуренция с Tesla на този пазар, предвид това, че още през лятото Илон Мъск обяви, че компанията му е "много близо" до постигането на пълна автономност за автомобила.

Дали ще имаме сблъсък на гиганти в този сегмент на автомобилостроенето?

Пазарната капитализация на Apple се оценява на 2 трилиона долара, което означава достатъчно капацитет за разширение извън сферата на мобилните устройства и софтуера. От своя страна стойността на Tesla се оценява на 600 млрд., далеч надхвърляйки тази на своите текущи конкуренти в бранша.

Едно от нещата, които се знаят със сигурност за автомобилостроенето, е че не е евтино да влезеш в този елитен клуб. 

А и само пари не са достатъчни.

Процесът по създаване на автомобил би могъл да се окаже изключително предизвикателство за Applе, компания с достатъчно дълбоки джобове, която произвежда огромен брой електронни продукти с партньори от цял свят, но никога не е правила собствена кола.

В Apple със сигурност са наясно, че за Tesla бяха нужни повече от 17 г., преди да започнат да постигат устойчиви печалби и да изградят собствена снабдителна и поточна линия. За това най-логичното в случая изглежда Apple да се доверят на някой партньорски производител.

Или просто да си купят такъв.

Фискалният доклад на компанията за третата четвърт на тази година показва, че Apple разполага с почти 200 млрд. долара свободни средства. Това означава, че биха могли да си позволят покупката на четири фирми като General Motors, а пък за Toyota би бил необходим само един малък допълнителен заем от 10 млрд.

С други думи, ако от Apple преценят, че могат да влязат в автомобилостроенето по този път, то определено имат възможност да го направят, макар и да не е особено голяма вероятността това да се случи с някой водещ производител.

Ясно е, че вече са били провеждани подобни преговори с канадския производител Magna International, но те са били прекратени, заради все още твърде неясна концепция на Apple.

Друг вариант би бил просто ограничаване до разработването на автономна система за управление, която да се интегрира в модела на някой традиционен играч в автомобилостроенето.

Трябва да бъде взето предвид и влиянието, което ще окажат икономическите последствия от COVID-пандемията. Те все още не са ясни и спокойно биха могли да увредят амбициите на Apple за навлизане в автомобилостроенето.

А това ще означава, че светът сигурно ще трябва да почака преди да види iDrive или iCar система.

Тагове: toyota, apple, tesla, general motors
 

Най-четените