Това не е урок по грим, който виждате всеки ден. В това завладяващо видео млад влогър на име Решма "разхожда" зрителите из процеса на слагане на червено червило, така че устните ти да са безупречно очертани и хидратирани.
Но има уловка, която е очевидна, но необяснена в началото на клипа на Решма. В краяна видеото тя информира публиката: "Ще намерите червено червило лесно на пазара - точно толкова лесно, колкото и концентрирана киселина."
"Tова е причината поради която ежедневно момичета стават обект на атака", допълва тя, преди да призове аудиторията да подпише петиция, която настоява за забраната на продажба на киселина. Кампанията се популяризира в Туитър с хаштага #EndAcidSale.
Посланието и провокацията са ясни. В Индия киселина може да се купи с лекота. Струва около 1,5 долара. В страната има регистрирани 1000 случая на нападение с киселина, като 90% от жертвите са жени.
Към петицията е прикрепено и писмо до индийския премиер, в което се подчертава важността на регулирането на продажба на киселина.
През 2002 г., след нападение над младо момиче, което беше многократно изнасилено в автобус, правителството прие закон, според който атаките с киселина се наказват с 10 г. затвор, а в някои случаи и със смърт.
Въпреки това, в следващите 2 години ръстът на подобни нападения е 250%. Именно затова петицията настоява киселината да е забранена за продажба и да бъде класифицирана като отрова.
В подкрепа на идеята са събрани 65 000 подписа. До преди 2 дни бяха 2000. Благодарение на клипа на Решма, който е гледан около 500 000 пъти в YouTube, инициативата набира скорост.