Той имаше всичко

Съдейки по реакциите в Twitter от вчера, вестта, че Никола Геские си отива от Balenciaga - модната къща, на която е творчески директор от 1997 година насам, е изненадала модните експерти в не по-малка степен, отколкото и всички останали. Редакторът на британския Vogue Александра Шулман обяви 41-годишния дизайнер за "безспорно един от най-големите модни таланти", а стрийт-стайл фотографът Томи Тон заяви, че е "абсолютно поразен и шокиран" от хода на Геские.

Действително е шокиращо, че

пътищата на този дизайнер и Balenciaga се разделят

Печалбите за компанията-майка PPR, която също така притежава и модните къщи Gucci, Alexander McQueen и Stella McCartney, се покачиха с 6.6% през третото тримесечие на 2012. Кати Хорин, моден редактор на New York Times, коментира, че основателят на PPR Франсоа-Анри Пино е голям поддръжник на Геские и решава да го задържи в компанията, когато търговската група купува Balenciaga преди повече от десетилетие. По време на бекстейдж интервю на ревюто за колекция пролет 2013, Пино разкри плановете на лейбъла за експанзия на азиатския пазар.

Първоначално основана от испанския дизайнер Кристобал Баленсиага през 1937 година, модната къща е известна с пластичната употреба на обеми, вталени костюми и ярки цветове - отличителни белези, които запазват своята популярност, докато Баленсиага не се оттегля през 1968 г. Геские придава на тези запазени марки съвременна интерпретация. "Той беше един от първите, които издухаха прахта от иконичната модна къща и запознаха марката с едно съвършено ново поколение от феновете," коментира Габриел Хакуърти, моден директор на Harper's Bazaar.

Геские е особено изобретателен в превръщането на Balenciaga в

адекватна марка за новото поколение

Сътворявайки естетика, характерна със своите напластени силуети, иновативни избори на материя и щипка лош вкус, Геские успява да превърне неопренените дрехи, закачливите флорални мотиви и научнофантастичните логота в екстравагантни модни попълнения, задължителни за всеки ценител. Колекцията пролет/лято 2013 не е изключение.

Style.com възхваляват неговата способност да "влиза и излиза от сезоните... и да озарява със съвременен блясък, преработвайки из основи това, което къщата има като архивни колекции". Асоциацията с Кристен Стюарт (лицето на парфюма Florabotanica) също придава мейнстрийм елемент на марката, което определено се отразява добре на продажбите.

С целия този пазарен успех и критично одобрение от всички страни, не можем да не се запитаме

какво стои зад решението му да напусне

Някои коментатори спекулират, че други брандове от семейството на PPR (Yves Saint Laurent и Gucci) се поставят като приоритетни за фирмата-майка, но изявлението на Пино не казва почти нищо по въпроса, описвайки решението като "взаимно" и възхвалявайки за пореден път "несравнимия творчески талант" на Геские. Вероятно самият дизайнер, който и до този момент запазва мълчание по въпроса, е решил, че е време за ново предизвикателство.

Все още не е известно кой ще го замени, като засега модният свят е много по-заинтригуван от следващия ход на Геские. New York Times съобщават за слухове за негова собствена марка в рамките на търговската група за луксозни брандове LVMH.

"Шокирaна съм, че той се оттегля," заявява Хакуърти. "Ала освен това нямам търпение да разбера какво го чака в бъдеще". Със сигурност тя не е единствената.

Новините

Най-четените