Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

12-годишно момче профука 100 хиляди евро за реклама в Google

Момче от Испания пропиля 100 хиляди евро за реклама в Гугъл, без да се усети, докато се опитвало да направи оркестъра си известен в интернет. Снимка: Getty Images
Момче от Испания пропиля 100 хиляди евро за реклама в Гугъл, без да се усети, докато се опитвало да направи оркестъра си известен в интернет.

Славата си има цена. В това се убеди и момче от Испания, което пропиля 100 хиляди евро за реклама в Гугъл, без да се усети, докато се опитвало да направи оркестъра си известен в интернет.

Най-ползваната търсачка обаче реши да му опрости огромната сметка, след като стана ясно, че 12- годишното момче е направило доста скъпа „грешка".

През август Хосе Хавиер от Торевеха, град на югоизточното крайбрежие, създава акаунт в AdWords, услугата на Google, която поставя реклама над резултатите от търсенията, както и на други сайтове. За услугата се плаща в зависимост от броя на кликванията.

Потребителят си дава данните от кредитната карта и плаща само, ако някой клика на линка.

Хавиер, който има спестовна сметка, открита от родителите му на негово име, си дава банковите данни, мислейки, че всъщност той ще спечели пари от рекламата за своя собствен уеб сайт.

Компанията разбира, че „всичко това е било грешка и той го е направил без да мисли" - заяви говорител на Google в сряда.

„12-годишно момче няма да поиска да започне като похарчи 100 хиляди евро" - убедени са от интернет гиганта. В специално изявление от компанията заявяват, че ще опростят дълга на момчето.

Майка му, Инма Кесада, казва пред El Pais, че синът й е „искал да купи инструменти" за своята група Los Salerosos, в която свири на тромпет.

Родителите разбират, че синът им е сериозно задлъжнял, когато от банката им се обаждат, за да ги предупредят за наказателните лихви.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените