K-pop принцесите в черно и розово, които вече правят история в музиката

Какво е общото между корееца Psy и Destiny's Child? Техните най-хитови парчета вече са засенчени от най-новото и успешно чудо на K-pop музиката - Blackpink.

Те са изцяло момичешка K-pop банда, а новият им сингъл - Kill This Love - вече има впечатляващи постижения според стандартите на музикалната индустрия.

Парчето е комбинация от модерен поп и хип-хоп, а на 4 април вече се изкачи до номер едно в iTunes.

По-впечатляващото е, че изкачването в чарта става само броени часове, след като сингълът е официално пуснат. И докато от iTunes не разкриват конкретни цифри от печалбите си, то класацията изцяло зависи от това колко пъти е свалена дадена песен.

Kill This Love вече не е на първо място в платформата на Apple, но със сигурност отбеляза силен старт. Парчето е първото за Blackpink тази година и отбеляза още едно историческо постижение - това е първият сингъл на изцяло женска група, който стига до номер едно в iTunes. Предишният рекорд е на Destiny's Child.

Blackpink са втората корейска група, която покорява iTunes - преди тях са само BTS.

Колкото до легендарната класация на Billboard - тя се основава на комбинация от продажби и стрийминг през различни платформи, така че Kill This Love ще се появи там, когато чартът бъде обновен (най-вероятно още на 9 април).

Корейките се представят забележително и в YouTube.

Групата пусна видеото към песента - шарено и лъскаво шоу, в което момичетата танцуват сред гръцки руини, супермаркет, имение и други - и за два дена и 14 часа то събра над 100 млн. гледания. Никой друг музикален клип не е правил толкова гледания за същия период време.

Предходният YouTube рекорд принадлежи на корееца Psy и неговия втори сингъл - Gentleman. Песента навъртя 100 млн. гледания за малко над три дена. Тогава обаче Gentleman се възползва от популярността, която Gangnam Style постигна. Това беше може би първата корейска песен, която се прочу на международната сцена и започна да чупи рекорди в YouTube.

Към момента Gangnam Style има около 3 млрд. гледания, а Gentleman- около 1,2 млрд., така че Kill This Love има още доста път да извърви. Но ако се съди по дебюта, който вече е прецедент за видео платформата, парчето има светло бъдеще.

Още повече, че Blackpink предприема добре обмислени стъпки и внимателно оформя международния си имидж.

Клипът към сингъла им не отстъпва по нищо на видеата към песни на Ники Минаж и Карди Би. Той беше пуснат в платформата за премиери на YouTube, където има тържествено обратно броене, което винаги спомага за привличане на повече внимание. През февруари Blackpink гостуваха и в шоуто на Стивън Колбърт.

Момичешката банда вече сключи договор с американския лейбъл Interscope Records и очевидно се целят към световния музикален пазар. Освен това фенбазата им в социалните мрежи е една от най-активните за K-pop група.

Почитателите правят всичко възможно, за да направят любимите си корейки максимално известни. Затова и става все по-трудно да не обърнеш внимание на Blackpink и музиката им.

А и този април те ще са първата K-pop група, която ще се появи на сцената на фестивала "Коачела". Изглежда момичетата са сериозно амбицирани да са новото лице на K-pop не само в Корея, но и по целия свят. А комбинацията от черно и розово винаги е хващала окото...

Новините

Най-четените