Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Мишката "изяде" лисицата: Disney се отказва от името Fox

20th Century Fox става... 20th Century Pictures
20th Century Fox става... 20th Century Pictures

Едно легендарно име в киноиндустрията е напът да остане в миналото.

The Walt Disney Company (накратко Disney) планират да премахнат думата "Fox" от компаниите, които закупиха от 21th Century Fox през март миналата година.

Това означава промяна и на името на студиото 20th Century Fox, което вече ще се казва 20th Century Studios. Същевременно брандът Fox Searchlight Pictures става просто Searchlight Pictures.

От Variety посочват, че процесът по премахване на името "Fox" вече е започнал с една проста, но видима стъпка: имейл адресите на служителите в Searchlight са били променени. Те вече не завършват с fox.com, а със searchlightpictures.com. "Fox" липсва и на плаката на следващия филм на студиото - Downhill с Джулия Луис-Драйфус. На постера е изписано "Searchlight Pictures представя...", като филмът ще е първият с новото лого на студиото. Семейният филм "Дивото зове" с Харисън Форд пък ще е първият с логото 20th Century, но без Fox.

Тук не става дума за драматични промени по логата, пише Variety, а за леки модификации, които ще оставят всички останали познати на зрителите елементи.

Не е взето финално решение какво ще бъде предприето в телевизионната част от закупените брандове. Disney закупи и 20th Century Fox Television и Fox 21 Television Studios като част от сделката миналата година, а дискусиите дали и тук да не се стигне до корекции в името продължават.

Ходът с отпадането на "Fox" е драстичен, но не е изненадващ. Една от възможните причини се състои в характера на сделката между Disney и компанията-майка 21st Century Fox - не в това какво Disney закупиха от нея, а в това какво не купиха. Става дума за телевизионната мрежа Fox и канала Fox News, които останаха част от Fox Corp., оглавена от Локлън Мърдок.

Това доведе до известно объркване заради сходните имена на брандовете.

Fox Corp. няма нужда или основание да променя името си, за да пребори това объркване. Disney обаче има възможност да промени имената на филмовите и телевизионни девизии, които е закупила, и именно това очевидно се случва сега.

20th Century Fox е формирана през 1935 г. след сливането на Twentieth Century Pictures и Fox Film Corporation. Логото на компанията и музикалното интро на всеки неин филм са се превърнали в един от най-запомнящите се брандове в Холивуд. Зрителите са ги виждали преди "Аватар", "Титаник", "Сам вкъщи", "Пришълецът", "Умирай трудно" и "Планетата на маймуните".

Това, между другото, вече са франчайзи, собственост на Disney, и компанията вече обяви намеренията си за продължения на някои от тях (спокойно, не и на "Титаник").

Компанията на Рупърт Мърдок News Corp. закупи 20th Century Fox в средата на 80-те години, заедно с няколко американски телевизионни станции, което позволи създаването на телевизионната мрежа на Fox. През 90-те се появи и каналът Fox News, днес свързван със сериозния си уклон към Републиканската партия в САЩ и с няколко скандала за сексуален тормоз.

Още една причина Disney да иска да се отдалечи от името Fox колкото се може повече.

 

Най-четените