Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

“София Филм Фест” започва: 10 филма, които си струват гледането

“Карай колата ми”

Юсуке Кафуку е успешен театрален актьор и режисьор, женен за красива писателка, която крие много тайни. Двамата споделят ползотворно творческо сътрудничество и хубав живот, когато съпругата на Юсуке умира внезапно, оставяйки много въпроси след себе си. Две години след смъртта ѝ мъжът продължава да се измъчва, че не е познавал напълно жената до себе си. 

Тормозен от липсата ѝ и депресия, той приема предложение да режисира пиеса за театрален фестивал в Хирошима. Но за да се съобрази с правилата фестивала, Юсуке трябва повери колата си на по-опитния шофьор Мисаки Ватари, която се оказва и неочакван отдушник за неговите семейни тревоги. Снимка: София Филм Фест
“Карай колата ми”

Юсуке Кафуку е успешен театрален актьор и режисьор, женен за красива писателка, която крие много тайни. Двамата споделят ползотворно творческо сътрудничество и хубав живот, когато съпругата на Юсуке умира внезапно, оставяйки много въпроси след себе си. Две години след смъртта ѝ мъжът продължава да се измъчва, че не е познавал напълно жената до себе си.

Тормозен от липсата ѝ и депресия, той приема предложение да режисира пиеса за театрален фестивал в Хирошима. Но за да се съобрази с правилата фестивала, Юсуке трябва повери колата си на по-опитния шофьор Мисаки Ватари, която се оказва и неочакван отдушник за неговите семейни тревоги.
“Спенсър”

Превъплъщението на Кристен Стюарт като Лейди Даяна успя донякъде да измести самата история от филма “Спенсър”, но това не означава, че сценарият е за пренебрегване. Лентата на Пабло Ларейн (“Джаки”) запознава зрителите с принцеса Даяна, когато отношенията ѝ с принц Чарлз са сериозно охладнели. 

Въпреки слуховете за изневери и предстоящ развод обаче, Даяна пътува към имението “Сандрингам”, за да посрещне коледните празници. Това са няколко дни, в които един по-различен жест от членовете на британското кралско семейство можеше да промени съдбата на уелската принцеса. Снимка: София Филм Фест
“Спенсър”

Превъплъщението на Кристен Стюарт като Лейди Даяна успя донякъде да измести самата история от филма “Спенсър”, но това не означава, че сценарият е за пренебрегване. Лентата на Пабло Ларейн (“Джаки”) запознава зрителите с принцеса Даяна, когато отношенията ѝ с принц Чарлз са сериозно охладнели.

Въпреки слуховете за изневери и предстоящ развод обаче, Даяна пътува към имението “Сандрингам”, за да посрещне коледните празници. Това са няколко дни, в които един по-различен жест от членовете на британското кралско семейство можеше да промени съдбата на уелската принцеса.
“Аз съм Златан”

Историята е по мотиви на едноименната биография на Златан Ибрахимович, написана от него и писателя Давид Лагеркранц. Филмът екранизира целеустремеността и таланта в зародиш, които отвеждат Златан до върховете на световния футбол. “Аз съм Златан” e разказ за детството на футболиста, а стремежът му е да покаже как едно дете, родено в семейство на балкански емигранти и израснало в престъпен шведски квартал, стига до клубовете Аякс”, “Ювентус”, “Милан”, Барселона” и “Манчестър Юнайтед”. Снимка: София Филм Фест
“Аз съм Златан”

Историята е по мотиви на едноименната биография на Златан Ибрахимович, написана от него и писателя Давид Лагеркранц. Филмът екранизира целеустремеността и таланта в зародиш, които отвеждат Златан до върховете на световния футбол. “Аз съм Златан” e разказ за детството на футболиста, а стремежът му е да покаже как едно дете, родено в семейство на балкански емигранти и израснало в престъпен шведски квартал, стига до клубовете Аякс”, “Ювентус”, “Милан”, Барселона” и “Манчестър Юнайтед”.
“В сърцето на машината”

Филмът обединява група затворници с тежки присъди, които са изпратени в завод “Кремиковци”, за да поправят механизма на една от машините. Но по стечение на обстоятелствата затворниците остават без контрол, взимат заложници и започват да преговарят за свободата си. Сценарият на лентата е вдъхновен от реални събития, случили се у нас през 70-те години. Снимка: София Филм Фест
“В сърцето на машината”

Филмът обединява група затворници с тежки присъди, които са изпратени в завод “Кремиковци”, за да поправят механизма на една от машините. Но по стечение на обстоятелствата затворниците остават без контрол, взимат заложници и започват да преговарят за свободата си. Сценарият на лентата е вдъхновен от реални събития, случили се у нас през 70-те години.
“Умирам си за развод” 

Филмът ни запознава с адвокатката Ипек Бозкурт, поела случаи на жени - жертви на домашно насилие. В месеците, когато са насрочени делата ѝ обаче, Турция е разтърсена от публично споделени истории за насилие по полов признак и от политически решения, които сериозно нарушават демократичните свободи на жените в страната. На фона на масови протести Ипек е решена да се бори за разводите на клиентките си и да направи възможното, за да изпрати насилниците им в затвора. Снимка: София Филм Фест
“Умирам си за развод”

Филмът ни запознава с адвокатката Ипек Бозкурт, поела случаи на жени - жертви на домашно насилие. В месеците, когато са насрочени делата ѝ обаче, Турция е разтърсена от публично споделени истории за насилие по полов признак и от политически решения, които сериозно нарушават демократичните свободи на жените в страната. На фона на масови протести Ипек е решена да се бори за разводите на клиентките си и да направи възможното, за да изпрати насилниците им в затвора.
“Сбогом, Леонора” 

Италианската лента разказва историята на урна, в която се намира прахта на драматурга Луиджи Пирандело. По план останките на твореца трябва да бъдат преместени от Рим до сицилианския град Агридженто. Рутинната процедура обаче се развива точно като в драмата на Пирандело “Гвоздеят”, където на преден план излиза момче, принудено да преследва баща си отвъд Океана. Снимка: София Филм Фест
“Сбогом, Леонора”

Италианската лента разказва историята на урна, в която се намира прахта на драматурга Луиджи Пирандело. По план останките на твореца трябва да бъдат преместени от Рим до сицилианския град Агридженто. Рутинната процедура обаче се развива точно като в драмата на Пирандело “Гвоздеят”, където на преден план излиза момче, принудено да преследва баща си отвъд Океана.
“Винаги на път: Филм за Антъни Бурдейн”

Документалната лента на CNN отдава почит на начина, по който шеф Антъни Бурдейн живееше - с авантюризъм, любопитство и желание да опита от всичко, което животът може да му предложи. Режисьорът Морган Невил се концентрира върху периода, когато Бурдейн е все още слабо познат на публиката и очертава пътя му към телевизионната слава. Снимка: София Филм Фест
“Винаги на път: Филм за Антъни Бурдейн”

Документалната лента на CNN отдава почит на начина, по който шеф Антъни Бурдейн живееше - с авантюризъм, любопитство и желание да опита от всичко, което животът може да му предложи. Режисьорът Морган Невил се концентрира върху периода, когато Бурдейн е все още слабо познат на публиката и очертава пътя му към телевизионната слава.
“Скъпи бъдещи деца”

През гледните точки на три млади жени лентата свидетелства за начина на мислене на новото поколение, готово да защитава каузи от глобално значение. Хилда е застъпничка за борбата с климатичните промени, Райен настоява за социална справедливост в Чили, а Пепър се бори за демокрацията в Хонконг. И трите срещат различни предизвикателства в работата си, но са готови да ги преодолеят и да продължат да се борят. Снимка: София Филм Фест
“Скъпи бъдещи деца”

През гледните точки на три млади жени лентата свидетелства за начина на мислене на новото поколение, готово да защитава каузи от глобално значение. Хилда е застъпничка за борбата с климатичните промени, Райен настоява за социална справедливост в Чили, а Пепър се бори за демокрацията в Хонконг. И трите срещат различни предизвикателства в работата си, но са готови да ги преодолеят и да продължат да се борят.
“Януари”

Дебютът на режисьора Андрей Паунов ни изпраща в снежна буря, насред която двама мъже се опитват да разберат какво се е случило със съседа им Петър Моторов. Предната вечер той е впрегнал шейната си и опитал да прекоси гората, за да стигне до града, но на следващия ден шейната се връща с шуба, пушка и замръзнал труп на вълк. От Петър обаче няма и следа. Падналият сняг все още не е заличил дълбоките следи на шейната и съселяните на Петър тръгват след тях, за да разберат какво се е случило с него. Снимка: София Филм Фест
“Януари”

Дебютът на режисьора Андрей Паунов ни изпраща в снежна буря, насред която двама мъже се опитват да разберат какво се е случило със съседа им Петър Моторов. Предната вечер той е впрегнал шейната си и опитал да прекоси гората, за да стигне до града, но на следващия ден шейната се връща с шуба, пушка и замръзнал труп на вълк. От Петър обаче няма и следа. Падналият сняг все още не е заличил дълбоките следи на шейната и съселяните на Петър тръгват след тях, за да разберат какво се е случило с него.
“Четири годишни времена: Портрети на българските художници”

Документална лента проследява стимулите за работа на четирима действащи български художници: Десислава Денева – Дедé, Динко Стоев, Свилен Стефанов и Яна Костадинова. С избора на тези различни като характер, стил и чувствителност творци поредицата се опитва да очертае многообразието на модерната българска живопис и личностите, които дефинират облика ѝ на международния културен хоризонт. Снимка: София Филм Фест
“Четири годишни времена: Портрети на българските художници”

Документална лента проследява стимулите за работа на четирима действащи български художници: Десислава Денева – Дедé, Динко Стоев, Свилен Стефанов и Яна Костадинова. С избора на тези различни като характер, стил и чувствителност творци поредицата се опитва да очертае многообразието на модерната българска живопис и личностите, които дефинират облика ѝ на международния културен хоризонт.

С кандидати за "Оскар", български предложения и заглавия от европейската кино програма "София Филм Фест" открива пролетното си издание, отново залагайки на разнообразието от продукции за големия екран.

От 10 до 31 март за феновете на седмото изкуство ще има достатъчно възможности да наваксат с продукциите от последната година и да се запознаят с историите, които вълнуваха режисьорското въображение.

Мотото на 26-то издание е "Код #Кино", а форматът отново ще е хибриден. След последните 2 години на пандемия и противоепидемични ограничения "София Филм Фест" създаде практика за провеждане и онлайн, и със зрители в киносалоните. Разликата тази година е, че онлайн премиерите ще бъдат налични в края на април.

И в двата случая обаче, ще има какво да се гледа.

А кои са заглавията от програмата, които привлякоха вниманието ни, може да разберете от галерията горе.

 

Най-четените