Музикантът Дрейк (не е възможно да не си спомняте за парчето Hotline Bling) е една от доста мощните фигури сред Instagram съзвездието на известните и богатите. Той има 26.5 млн. последователи в социалната мрежа.
Което само по себе си прави доста основателен въпроса дали снимката, която музикантът публикува във вторник сутринта, представлява продуктово позициониране или не.
Дрейк постоянно поства в социалната мрежа свои снимки на които е на сцената, зад сцената или във финтеса. Но последната снимка изглежда така, сякаш е платена от NormaTec Recovery и рекламира системата за възстановяване след тренировка, предназначена за атлети PULSE Recovery System. Този продукт се предлага на цена между 1595 и 2749 долара, в зависимост от възможностите, които изберете.
Постът на Дрейк предизвикава внимание, защото наподобява силно на спонсорирано съдържание в Instagram - точно както и позата на Селена Гомез с бутилка Кока-Кола в ръка, което си е точно реклама.
Но в същото време спонсорираното рекламно съдържание в Instagram в голяма степен оперира в зоната на онова, което можем да наречем легална сива икономика, коментира Шон Сетаро, сътрудник на Forbes.
Строго погледнато и двете страни - както "рекламното лице", така и рекламираната компания не трябва да крият, ако става дума за рекламен пост. Въпреки това, хиляди реклами и продуктово позициониране онлайн пропускат спазването на тази част, а оправданието е, естествено - по-непосредственото въздействие върху евентуалните потребители.
В този смисъл и досега остава неясно дали в случая с поста на Дрейк наистина метафората му за устройството като за "спасител на животи" е искрена, или е подплатена от финасови средства.
Във всички случаи споменаването на продукта на NormaTec със сигурност е от голяма полза за популяризирането на системата за атлети на компанията.