Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Париж се кани да изхвърли старите коли от 2014 г.

Ако забраната влезе в сила, в Париж от 2014 г. няма да се движат автомобили, произведени преди 1997 г., товарни камиони на възраст над 18 години и мотоциклети, произведени преди 2002 г.
Ако забраната влезе в сила, в Париж от 2014 г. няма да се движат автомобили, произведени преди 1997 г., товарни камиони на възраст над 18 години и мотоциклети, произведени преди 2002 г.

Колите на 17 и повече години най-вероятно ще изчезнат от Париж през 2014 г., ако бъде одобрена забраната, заложена в закон, предложен от дългогодишния кмет на френската столица Бертран Деланое. Според кметството на Париж ще бъдат засегнати около 365 000 коли.

Целта е да се намали замърсяването на въздуха във френската столица, тъй като старите коли изхвърлят прекалено много вредни емисии. Предвидено е забраната да важи от околовръстното шосе на града навътре. Тя ще засегне всички автомобили, произведени преди 1997 г., товарните камиони на възраст над 18 години и мотоциклетите, произведени преди 2002 г.

Така от улиците на Париж ще изчезнат модели, свързвани с френската автомобилна индустрия, като "Ситроен" 2CV и "Рено" 4L. 

Мярката се посреща критично от опозицията в общината - ултрадесните обвиниха кмета Бертран Деланюз в популизъм, а левицата посочи, че това ще удари бедните парижани, които не могат да си позволят нова кола във времена на криза. Трети смятат, че Деланое се опитва да се хареса на еколозите и да превърне френската столица в място само за богати. В отговор Деланое предложи правителството да помогне на хората с ниски доходи да си купят нова кола.

Бившият кмет на Париж е известен със "зелените" си проекти, които развива вече близо десет години. По негова идея беше реализиран проектът Velib през 2007 г. - схема за даване на велосипеди под наем, въведена през 2007 г., която стана изключително популярна. По-късно по същия модел беше създадена и програмата за електромобили под наем Autolib. Според него резултатът от тях е, че трафикът е намалял с 25%, а вредните емисии - с 9%.

Освен спирането на старите автомобили, Деланое предлага в Париж да се въведе и такса за преминаването на товарни автомобили по определени маршрути, което ще намали трафика в столицата на Франция.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените