Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

До 2020 г. ще ни огрее и третият лъч на метрото

Метрото, което беше приоритет на кабинета на Бойко Борисов, беше припознато за такъв и от транспортния министър Данаил Папазов Снимка: atropaworkshop.com
Метрото, което беше приоритет на кабинета на Бойко Борисов, беше припознато за такъв и от транспортния министър Данаил Папазов

Кметът на София Йорданка Фандъкова, транспортният министър Данаил Папазов, изпълнителният директор на "Метрополитен" Стоян Братоев и куп други лица дадоха днес брифинг за третия метродиаметър. Какво стана ясно?

Още около 170 000 души на ден ще използват метрото до 2018 г. след изграждането на третия му лъч. В момента клиентите на метрото са около 280 000.

Изграждането на третия лъч ще струва 680 млн. евро, като надеждите са новите мотриси да бъдат купени със средства на ЕС по оперативна програма "Околна среда". Изграждането на самото трасе ще бъде финансирано по ОП "Транспорт" през следващия програмен период 2014-2020 г.

Проектът за третия метродиаметър включва 53% подземно разполагане и 47% над земята. С това трасе метрото ще покрива 68% от територията на града.

Планира се изграждане на бул. "Владимир Вазов" и част от бул. "Линкълн". Предвижда се метрото да прави връзка с двата метродиаметъра и чрез жп гара с жп линията София - Перник.

Очакват се 110 хил. тона годишно да намалеят вредните газове до 2020 г. Трафикът ще се намали с 35%, а ПТП - с 25%.

До 2020 г. София ще разполага с 3500 броя паркоместа в буферни паркинги и повече от 40 автобусни линии ще имат връзка с метрото.

Третият метродиаметър ще започне на бул. "Ботевградско шосе", където се намира колелото на трамвая. Там ще бъде първата метростанция и депото.

Оттам се движи по бул. "Владимир Вазов", стадион Герена, кв. "Васил Левски", кв. "Хаджи Димитър", достига до театър "Зад канала".

Оттам по канала достига до Орлов мост, където е възловата станция с първата линия на метрото. Продължава до бул. "Васил Левски" и бул. "Граф Игнатиев".

На НДК прави връзка с втората линия на метрото, подлезът е общ. Продължава по ул. "Георги Софийски", на Медицинска академия има спирка.

Входовете на подлеза на кръстовището на бул. "България" и бул. "Гешов" са входове към метростанцията там. Има спирка на "Красно село".

Там заедно с метрото ще се изгради подземното пресичане с ул. "Житница". "Житница" ще мине под бул. "Цар Борис III". Оттам метрото навлиза в кв. "Овча купел". Там ще има пет метростанции. Проектът за разширение на метрото е разделен на три части.

До 2015 г. лот 1 на метрото трябва да достигне до жк "Дружба" и Летище "София" и лот 2 - до Бизнеспарка в кв. "Младост".

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените