Нощният градски транспорт в София остава в настоящия си вид.
Това стана, след като общинските съветници в столицата не успяха да намерят мнозинство за отхвърляне ветото на кмета Васил Терзиев върху премахването на нощните автобуси.
"Върнатият акт се приема отново с предвиденото в закона мнозинство, но не по-малко от половината от общия брой общински съветници. За да бъде орязан нощният транспорт, са нужни 31 гласа", обясни Христо Копаранов от ПП-ДБ-СС.
На 16 януари ГЕРБ-СДС, БСП и други формации в СОС успяха да прокарат значително орязване на услугата, като се предвиждаше тя да работи само в петък и събота вечерта, при това само по две трасета. Мотивът беше, че нощният транспорт не се използва достатъчно, за да оправдае пълното си съществуване.
Впоследствие кметът Васил Терзиев наложи вето на това решение.
Сега от "Спаси София", които са най-разпалените защитници на нощния транспорт, обявиха, че не просто нощните автобуси остават, но ще бъде предложени още две линии.
Формацията възнамерява да лансира нощна линия на трамвай 5, която да се движи от кв. "Княжево", по бул. "Цар Борис III" и "Мария Луиза" до кв. "Орландовци".
Ще бъде предложена и нова линия на автобусния нощен транспорт - Н6 до летището.
"Спаси София" посочват още, че ще предложат и оптимизация на дневния градски транспорт, за да не се стига до преумора на водачите и до извънредни часове труд.
Припомняме, че предложението за частично закриване на нощния градски транспорт дойде от Ваня Григорова и Карлос Контрера. Според него щяха да останат само две от нощните линии, при това само в петък и събота вечер.
Аргументът на Григорова и Контрера беше, че в другите дни автобусите се движат почти празни.
Предложението предизвика силна обществена реакция и подписка за запазването на нощните линии.
Затова решението за закриването на линиите беше върнато за ново обсъждане в Столичен общински съвет от кмета Васил Терзиев. При повторно гласуване гласовете за закриване на нощния транспорт не стигнаха.
---
"За" или "Против" нощния градски транспорт: