Договорите на шестте фирми, които превозват по 29 маршрутни линии в София, изтичат през лятото и няма да бъдат подновявани, съобщи "24 часа".
Причината е отливът на пътници заради пускането на метрото от "Младост" до "Обеля".
Транспортната схема на столицата предвижда маршрутките да бъдат заменени с малки автобуси, които ще свързват кварталите с метростанциите и с по-натоварените линии на градския транспорт, обясни зам.-кметът по транспорта Любомир Христов пред изданието.
Все още не е ясно дали общината ще обслужва тези линии или ще бъде обявен конкурс. На "Московска" 33 обмислят идеята хората да могат да пътуват на цената на един билет с вътрешнокварталния транспорт и с метрото.
Според общински съветници по този начин повече столичани ще предпочетат градския транспорт пред личните си автомобили - и така ще се облекчи малко трафикът в центъра и проблемите с паркирането.
В момента линиите на маршрутните таксита се държат от фирмите ЕГ-6 ООД, ЕТ "Сиси-Т", "Карина СПС", "Борекс транс", "Ант Фарма" ООД и "Сева транс". Именно по настояване на фирмите вече са закрити няколко линии заради отлив на пътници.
Отчитат подобрение в градския транспорт в столицата
Междувременно стана ясно, че се отчита подобрение в движението на градския транспорт след проверките за неправилно шофиране в буслентите, извършвани тази седмица в София съвместно от Центъра за градска мобилност и Пътна полиция.
По БНР днес инспектор Стефан Радев от Пътна полиция съобщи, че засега в София са съставени общо 27 акта за установяване на административно нарушение, но не само за нарушение на водачите по буслентите. Всеобщото мнение е, че има подобрение на движението по разписанието на градски транспорт.
Наблюденията са такива, че по принцип намаляват нарушенията на водачите, стараят се хората, има значение и камерите,където са въведени за видеонаблюдение, посочи Радев.
Сериозен проблем е неправилното спиране и паркиране на спирките на градския транспорт, допълни Красимир Кръстев от Центъра за градска мобилност.
"Спазването на буслентите по Цариградско, "Даниел Николаев" и бул. "Сливница" може да се каже, че на едно 80% вече самите водачи на леките автомобили се спазва. По-големият проблем се оказва самите спирки на градския транспорт, спиране и паркиране на самите коли, които страшно много затрудняват и пътниците и движението на градския транспорт", заяви Кръстев.