Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Ryanair съди буен пътник за 15 000 евро

Заради него се наложило полет да бъде отклонен Снимка: iStock
Заради него се наложило полет да бъде отклонен

Внимавайте как се държите на борда на Ryanair - може да ви струва доста скъпо.

Авиокомпанията е завела дело срещу пътник, който се е държал толкова безобразно, че се наложило полетът да бъде отклонен и всички на борда да прекарат една нощ в хотел.

Искът е заведен в съд в столицата на Ирландия Дъблин, където е и централата на авиокомпанията. Той е за 15 000 евро, обясняват от Ryanair, и е за нанесени щети. С парите компанията цели да възстанови разходите си заради инцидента.

Случката е от полет от Дъблин до Лансароте - един от Канарските острови, през април 2024 г.

Поведението на пътника е било "непростимо" и "напълно неприемливо", което наложило полетът да бъде отклонен в Порто, Португалия. Това довело до закъснение и се наложило всички 160 пътници да пренощуват в хотел, а почивката им била отложена с един ден.

Разходите са поети от превозвача и оттам предупреждават, че ще продължат да предприемат "решителни мерки, за да се борят с буйното поведение в самолета".

Затова сега пътникът отива на съд и от Ryanair искат да плати разходите за настаняването на целия полет в хотел, за извънредното кацане и останалите нужди на пътниците, покрити от превозвача.

Ирландската компания не си поплюва, когато става дума за спазване на правилата:

"Неприемливо е пътниците - много от които отиват на почивка със семейство или приятели - да понасят ненужно прекъсване и орязана почивка заради буйно поведение на други пътници", коментира говорител на компанията.

От Ryanair се надяват гражданският иск да спре следващите, на които може да им хрумне да се държат "разрушително".

Според законите на ЕС пътниците трябва да получат компенсации за закъснели или анулирани полети в рамките на съюза. Авиокомпаниите трябва да осигурят хотелско настаняване за тяхна сметка в случаите, когато това е необходимо, както и транспорта между летището и хотела, плюс храна.

Случаите на невъздържано поведение на пътници не са нещо невиждано на полетите на Ryanair.

През ноември от екипажа на полет към Тенерифе се обърнаха към властите преди кацането заради буйни пътници, един от които дори е уринирал на пътеката в салона.

Наскоро пък в Гърция получи присъда пътник, държал се неуместно на полет за Атина. Той беше осъден на 5 месеца условно и глоба от 400 евро.

От компанията предупреждават, че ще продължат с исковете срещу буйни пътници.

За устатия шеф на Ryanair Майкъл О'Лиъри можете да прочетете тук:

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените