Уйровизия 2011...

Здравейте малки, големи и още по-големи момичета и момчета.

Как сте...

Платихте ли си парното...Тока... Данъците...

Останахте ли без една стотинка...

Не, не ми отговаряйте. Знам какво е. Още Вапцаров е знаел какво е...

Та и аз сега, като него ще ви нахраня с... вяра.

Но май ще си останете гладни, така ми се струва.

Издалеко почнах, нали. Сега лека-полека ще се опитам мазничко да се влея в темата.

И така. Тази година, скъпи малки, големи и още по-големи момичета и момчета, навръх следновогодишната депресия като светъл лъч до нас долетяха новини относно новата кампания за Евровизия 2011.

Като жадувано пролетно слънце в живота ни.

С трепет научих, че е подбрана комисия от 7984 души, назована скромно "Академия Евровизия 2011", нещо, което е много малко като име за тази огромна духовна структура.

Трябваше ми само един поглед върху състава на комисията, за да очаквам забавления. И така и направих -седнах и зачаках.

И дочаках.

Новината за номинираните щастливци изскочи в навечерието на светлия ден 2 февруари. Петльовден. Ден със съмнителна репутация в градския ни фолклор.

Отварям аз сайта на "Евровизията" и що да видя - вдъхновени сигурно от светлата дата, милите хора от "Академията" бяха вписали като предложение една от най-ярките и смислени български групи в последните години - "Уикеда" с и-кратко. Демек група "УЙкеда".

Добре де - помислих си - случват се такива неща. За 5 издания на горкия форум се случиха какви по-странни работи, та едно и-кратко сега... Ще го преглътнем.

После обаче си дадох сметка, че това и-кратко прави името на бандата на Ерол, Роската, Владо Попа, Яшката... друго име, което не искам да преглътна.

И понеже не искам да преглъщам точно това - а предполагам, че и вие не искате - реших да поразгледам списъците.

Какво е положението с почитаемата "Академия"?

Не знам... Сигурно е добро... Сигурно е страхотно да си ерудит и да посочиш например формация, създадена за да свири кавъри в стил суинг за участник на конкурса. И да й дадеш 15 дни да запише първата си авторска песен и да грабне поне четвърто място, за да бие успеха на Елица и Стунджи.

Или пък да предложиш инструментална джаз банда, която няма вокалист за същия форум.

Той май беше за певци и поп или рок групи, така си спомням аз. Или бъркам.

А забелязахте ли, че е предложен и тандемът "Ъпсурт" с Васил Найденов. Заради песен отпреди 10 години. И как си представяте да съберете сега наново големият български певец и пичовете от най-стойностната българска рап-група и да им дадете 15 дни да ви напишат нова песен.

Сега обаче идва най-хубавото. От безсилие Васил Найденов е вписан... 3 пъти. Споменатата колаборация с "Ъпсурт", дует с Георги Христов (никога не е имало такъв) и самостоятелно.

Самият Георги Христов също фигурира 2 пъти в заветния списък.

Няма да коментирам изобщо предложенията за рок-банди, защото от начина,по който е написано името на "Уикеда" си вадя заключения, че нито те, нито "Гравити Ко", нито "Остава" - банди, които пишат смислена музика и наблягат силно на текстовете си, ще бъдат допуснати.

Има и оправдание - рок бандите не са толкова популярни (колкото е Деян Икебаната например).

Искам да попитам тогава - ако изпълнителите са избирани по популярност, къде е Веско Маринов. В момента това е най-популярният български певец и това е безспорен факт. Може да му се смеем, може да го наричаме с разни имена. Обаче човекът си пълни залите и аз лично не посрещам Коледа, ако няма коледен концерт на Веселин Маринов в зала номер 1 на НДК.

Сега обаче да свършим със смешките и да поразровим малко по-надълбоко. А както знаете, разровим ли, започва да понамирисва по-силничко.

Тоя регламент, дами и господа, според който - след като те посочат, имаш 15 дни да представиш от една до 3 песни, на мен ми е крайно подозрителен.

Защото в моето деформирано от подобни "конкурси" съзнание започва да се заражда една грозна картинка.

Забелязвате ли? Списъкът с отказали се изпълнители стремително нараства. До момента знаем за "БТР", Любо Киров, "Мастило", ДесиСлава, Лора Караджова... като всички те декларираха, че времето е малко да се композира, запише, изпее, смеси, пресмеси, мастерира една песен.

Това не значи ли, че има други, които знаят, че ще бъдат допуснати до финала и вече са готови със своите песни...

Лесно ще разберем. Колкото по-изпипана като звук песен се яви на финала, толкова по си отваряйте очите и ушите на четири. От опит ви казвам, че 15 дни са крайно недостатъчен срок - дори и за най-печения творец с най-оправните продуценти.

За 15 дни дори е трудно да намериш свободно студио. И продукт, изработен за толкова кратко време, носи белезите на демо, не на завършена песен, а, не дай си, боже, пък за европейски конкурс.

Не че "Евровизия" е големият праз, който ще ни нахрани с духовна кавърма. Не че това не е конкурс със силно затихнали функции от времето на "АББА" и Селин Дион.

Но, представете си... седите с приятели чужденци... излиза българският представител и запява песен...а чужденецът вика - а бе, тая не беше ли на Енрике Иглесиас. Не, не, на Стиви Уондър... а бе май на "Колдплей".

И на вас ви става кофти... Викате си - тоя  се надува, омаловажава ни песента.

Може разбира се и да е по-гадно... Полугол гей-балет да се извива около певец, който пее песни за съчки и дъртака, който си почесва т...ка (интересно как би прозвучало на английски).

В този случай чужденецът във вашата компания просто би ви подал чаша и би ви потупал състрадателно по рамото. И вие бихте направили това за него, нали.

В крайна сметка някои биха заключили - с това разполагаме... това се явява.

Не, не е така. Просто и конкурсът за "Евровизия" се превърна в нещо като продължение на наградите на "БГ Радио". Форум за 3-4 имена, които обикновено се знаят предварително и обикалят като градски легенди от уста на уста месеци преди форума.

Тази година не прави изключение. Но ние няма да ви занимаваме със слухове за 2 имена, които са фаворити за тазгодишната "Евровизия". На един певец и една певица, които щели да са основните кандидати.

Не, ние сме убедени в почтения български шоубизнес и в далновидността на родната академия. И в това, че истинското име на "Уикеда" е именно "УЙкеда", защото кои сме ние, че да се съмняваме в написаното от академиците.

Та нали там са блестящи продуценти, реализирали стотици хиляди левове печалби за своите артисти.

Нищо, че някои от тях ги осъдиха собствените им певци, това е заради едната черна неблагодарност.

Нали там са и представителите на любимото ми сдружение "Музикаутор", донесли огромни приходи на родните музикални труженици.

Щом те са казали, че "Михаил Йосифов секстет" трябва да пеят 3 минутна песен, значи това е така и две мнения по въпроса няма. Да ме извинява моя приятел и колега Мишо, ама ще трябва да пропее поп-музика.

Какво да кажа в заключение. След като се усетиха на третия ден, почитаемите академици смениха името на бандата на Ерол на сайта на Евровизия. Сега то е нормално.

Само че аз бих предложил друго.

Уважаеми малки, големи и още по-големи момичета и момчета. Дали пък да не сменим името на самия формат? С едно много по-подхождащо "УЙровизия 2011"...

Впрочем толкова по въпроса. За мъртвородените инициативи или хубаво, или нищо.

Ако бях млад бунтар щях да организирам приятелите си, близките си да отидем със 100 кила домати на финала и да изразим отношението си веднъж завинаги към цялата псевдо-гилдия и нейните герои.

Но при тия цени на доматите смятам, че е безмислено да се хаби материал.

И без това едната салата и едната ракийка ни остана.

И чат-пат да метнем по некоя "УЙкеда" по адрес на родната действителност.

Прочие... лека седмица, малки, големи и още по-големи момичета и момчета.

Ще преживеем и тази "УЙровизия".

После... после ще чакаме до УЙрото като официална валута.

Освен ако това за 2012 г. не се окаже вярно.

#1 gessha 08.02.2011 в 08:54:18

В България има толкова много кадърни певци и певици, и в същото време организацията ни е на нулево ниво. Всичко става под масата, с даване на уискита и фъстъци, и кадърните хора се отказват. Защо да не отидат в чужбина, където въпреки, че ще пеят на чужд език, ще ги признаят и оценят ? Защо много от българските певци вече пишат песни на английски ? За да ги оценят извън страната, разбира се. Въпреки малките ми години, слушам главно английска музика и единстено на събирания може да послушам българска музика. В България няма социалните условия да се пише музика!

#2 Оня Дето Го Трият 08.02.2011 в 10:04:06

А сега давате ли си сметка що чалгата е толкова популярна? Преди няколко дни го коментирахме под друга статия същото и някои го оспорваха Чалгата е на мода, щото народа е прост и затова я слуша, ще кажете....Не, народа не е прост, само малко трябва да се възпитава! И Митьо Пайнера го прави - бълва непрекъснато нова продукция - нови звезди, нови песни, нови клипове. А количеството в даден момент почва да води и до някакво качество. Това последното не съм го измислил аз, а далеч по-умни мислители..... А я прочетете още веднъж имената от текста. Те милинките една песен не могат да родят, даже и при стимула да се покажат на европейска сцена (Евровизия де), а после народа крив, че слушал чалги.....ми кого да слуша, "Михаил Йосифов секстет" ли?

#3 Профилът е закрит 08.02.2011 в 10:52:20

Винаги съм знаел, че Краси беше най силния ни представител на този висок музикален форум, стартирал кариерите на звезди като АВВА, Барбара Стрейзънд, Тото Котуньо и Азис! Както и знаех, че никой няма да разбере неговото творчество, защото той е изпреварил своето време- като Коперник, който казвал, че измества водата от джакузито, когато Инквизицията го мъчела с давене, за да признае, че Земята е плоска като фрисби носена от 4-ри носорози, качени върху гърба на гигантска костенурка. Аврамов и неговия фундаментален клип, трябваше да се бори с европейската чалга плюс азиатските класически упражнения в маанета. Естествено не победи, защото Световния заговор не търпи таланта и се опитва да го затрие с всякакви позволени и най вече непозволени средства, пред които шпагатите на Трифонов изглеждат като съчетание за ленти и топка в изпълнение на старчески дом "Алцхаймер". Самият Аврамов, като една творческа душа, не си даваше сметка за тоталния комплот срещу великолепната му песен и когато се запознахме, ме попита- "Какъв компот?" Сами се сещате, за какъв необременен от дребнотемие човек иде реч... Този човек сам се е борил и доказал в живота и шоу бизнеса и не е честно хората да му се подиграват, защото не знаете през какво е минал. Но аз знам, защото ми даде да прочета дневника МУ... а аз го обнародвам, за да го уважавате... Дневникът на Аврам Красимиров- 23- май 2000 ---------------- Край, реших... Ще замина за щатите. Това е страната на неограничените възможности. Тук никой не ме цени, това е безобразие! Сутрин като се събуждам имам мускулна треска от възмущението което съм сънувал. Не може да не признават уникалните ми способности да надпявам калашници. И защо трябва да си плащам за да идват да ме гледат? На Запад щях да печеля милиони!?!! Само заради визията ми, апропо. А като прибавим и невероятния талант, аз ставам събирателен образ на Майкъл Джексън, Павароти и Джордж Майкъл! Мило дневниче, обезверен съм. Родил съм се на погрешното място. Ще имигрирам и ще видят те, ще ми се молят, ще хленчат, ще лазят в краката ми. ТЕ не знаят, че на Запад за три дни ставам известен, за пет мега, а за месец ще окупирам всички чартове- поп, класика, латино, метал, рок и кънтри! Безпорно гласът ми става за всичко, просто се удивлявам на слепотата и глухотата на местното население. Лягам сърдит- ще сънувам как печеля Евровизия! 23 юни 2003 --------------- От три години съм в щатите. Мия чинии. Тези американци се оказаха по зле и от българите. Бях във Вегас, докато боядисвах декорите в една от залите на едно казина, слушах Шер. М`чи тя не може да пее! Тя даже не става и за трети бек вокал в моето несъстояло се шоу! Срамота! Връзкари! Като са с пари, все едно са хванали Господ за шлифера! 27 декември 2004 ---------------------- Направих пробив, вече съм мениджър на чистачките в един китайски ресторант в Ел Ей. Как ми отива да пиша Ел Ей. Тия китайци за нищо не стават. Вместо да ме слушат, те набиват ориз. Прости са се родили, прости ще умрат. Аз усъвършенствам безподобния си глас. Вече покривам и несъществуващи октави. Кастратите ряпа да ядат!

#4 Профилът е закрит 08.02.2011 в 10:52:43

1.01.2005-та ---------------- Диваци, индианци!!! Изгониха ме навръх нова година от квартирата!!! Съседи се оплакали, че гледам койот в апартамента!!! Пълна лъжа- Аз пеех!!! Добре че януари месец в Ел Ей не е като януари месец в Кнежа! Как ми тича да пиша Ел Ей. Вероятно в предишният си живот съм бил мексикански кактус в Бел Еър. Сигурно за това така добре се аклиматизирах в парка, като останах без жилище. 23.04.2005 -------------- Седях в един бар и не бях на кеф. Заговори ме някакъв индивид на около 50-60 години. В началото не му обърнах особено внимание, но той се интересуваше какъв съм, с какво се занимавам и от дума на дума, му дадох демокасета със записи на изумителните ми способности. След ден разбрах че съм в играта. Анастейша щеше да ме подгрява!!! Всъщност, аз не познавам коя е тя, но ми звучи добре. 1.06.2005 ------------- Оказа се, че аз съм щял да подгрявам въпросната Анастейша!? Безумие, даже не съм чувал как пее. И това ми било професионализъм. Абсурд! По късно и направих скандал, а тя се възмутила и се разплакала. Малко по късно обаче станахме приятели. Хубава история. Като се върна в България, да се подсетя да я разказвам. Звучи много достоверно, а и Анастейша се оказа много известна по света. Сигурно я познават и у нас. Ще им натрия носовете. 23.09.2005 -------------- Спечелих награда за най добър дебютант в Ел Ей. Леле, как ми тича да пиша Ел Ей. Наградата ми звучи, като осминафинал за Златния Орфей, но това няма значение. Важното е, че се състоя в Ел Ей. Толкова съм радостен, че вече даже не се сещам, аз пях ли в този конкурс или го гледах. Това няма значение. Пише се в биографията ми със златни букви. 11.10.2005 -------------- Брад Пит ми е почитател. Мила Йовович също. С нея си говорихме на сръбскохърватски и руски. Брад нищо не разбра, но беше впечатлен. Помолиха ме да изпея нещо. Господи, щях да пея пред елита на Ел Ей. Ама как ми прилича да пиша ЕЛ ЕЙ ..еййййййййййййй. Запях! Счупих пет шест кристални сервиза. Брад се затича към изхода, вероятно да доведе Анджелина- не е хубаво да се изпускат феномени. Друг път може да не съм на кеф да пея...

#7 emo13 08.02.2011 в 12:41:11

Само не разбрах, Венци, защо толкова държиш да съм беден във всяка статия?!? Платих си тока и парното и ми останаха пари, представи си Иначе Уикеда заслужават да отидат. Голям фурор направиха на Спирита през август, а се явиха на главната сцена по заместване....

#11 ИИ 08.02.2011 в 22:14:10

Не знам уйровизията дали е със затихващи функции, но е напълно деградирала морално. Регламентът сега е така направен, че на практика не може да гласуваш за когото искаш. Харесва ти сръбска песен - не, регламента ти позволява да гласуваш само за финландска и датска например. Ако си от "големите" - то не минаваш като мижитурката България през квалификации - отиваш си на финала като пич и тва е! Да се блъскат маймуните, не се става лесно човек (УЙкеда). Така че има само едно достойно решение - да станем първата държава, която се оттегля от уйровизията по морални съображения - поради несъгласие с регламета. Кой знае, може и други да ни последват. Аз лично не смятам, че уйровизията е мерило за каквото и да било, нивото там е смразяващо ниско, повечето изпълнители не биха ги пуснали да пеят и в квартална кръчма. Така че по-смело да си кажем мнението, омръзна ми да ми обясняват колко съм долен и жалък, просто защото съм българин. Майната им и да ги оставим да си пеят, но да не се връзваме на долните им номера. А ние - Академия...българино, българино май 500 години ти бяха малко, а? Вместо нов партньор май си търсим нов поробител. Е, да ни е честита новата Академия Евровизия 2011 и с г*за напред - само така ще успеем.

#12 pueblo 09.02.2011 в 06:10:09

#13 stg 09.02.2011 в 13:10:33

Adelina Alexandrova , много ми е любопитно да се аргументирате , това е първото твърдение, че конкурса не е със затихващи функции, което срещам последните години.

#16 джон арт 13.02.2011 в 10:45:20

хуйровизията не ни е виновна, тук регламентът е така направен, че няма възможност за качествена преценка на песните и изпълнителите. защо ли, питам аз и отговор не чакам. защото е като в конкусите за мискинки, който плати най-много - той ще си качи проститутката на най-високо. ако някой успее да повтори успеха на елица и стунджи - това ще е равнозначно на първо място за три години! преди не минаваше песен за излъчване без височайше одобрение, сега - без финансово. затова, както е тръгнало - нищо чудно да видим чалгаджийките на пайнера да се борят със себе си за участие. те и без това с първата част са "на ти", остава да се справят и с "-ровизията".

#17 ludipari 02.03.2011 в 05:57:47

По- големи некадърници от Хуйкеда едва ли има в целия свят...

Новините

Най-четените