Кой си ти, Емил Конрад, пръкнал се от недрата на интернет джунглата. Ти, който претендираш за пълноправно място под слънцето и социално зачитане от страна на хората, по право колонизирали общественото внимание?
Ние не те забелязвахме, но сега, щом те видяхме, държим да знаеш, че не те харесваме; ти не си един от нас! Защо ли? Защото по определение си някакъв нисш клас медиен абориген, който използва собствената си стая, за да излъчва дивашките си клипове, нямаш достъп до студията на белия човек и ефирът на култивираните не се интересува от расата ти.
Освен това по определение не притежаваш достатъчен умствен капацитет, нямаш чувство за хумор и не си забавен. Не колкото „Комиците" например; или сценаристите на Слави; не колкото авторите на текстове като този и със сигурност не като хората, които ще запълнят коментарните полета по-долу с тежката дума на последната инстанция на цивилизацията.
Ние знаем всичко, а ти какво знаеш, варварино?
Не чакай да те припознаем като свой, защото ние сме твърде елегантно изтънчени в негативизма и мизантропията си, за да допуснем някакъв наивен цветен шаман на клипoве с екзотично име да ни се лигави пред погледа, при това да краде от нечия чужда популярност. Да не говорим, че си си позволил дързостта да напишеш „книга" (хм, кой да предполага, че си можел да пишеш изобщо).
Книгата е свещена, не знаеш ли? Ние се изтрепваме да пропагандираме четенето сред младите, знайни и незнайни родни автори хабят тонове пот и хартия, за да произведат литература и все в името на прогреса. Да, не всички от тях са първокласни, но поне са част от висшата раса на „писателите". А ти не си от тях, нямаш тази възвишена претенция и затова си виновен априори.
Дваж по-виновен си, че хлапетата ни ти обръщат внимание, намират те за забавен и са решили да четат именно теб, вместо да четат нещата, които бихме им препоръчали, ако ни се занимаваше. Та ние на тяхната възраст четяхме съвсем други книги, без някой да ни ги препоръчва.
Кои точно ли? Това си е наша работа, но не четяхме теб, защото ти дори не си бил роден. Ха, как ти звучи този аргумент?! А и да беше роден, по-добре нищо да не четем, отколкото глупостите ти, не че знаем какво си написал.
Виновен си, че не подозирахме, че те има и сега изглежда сякаш не познаваме собствените си деца. Виновен си, че им отнемаш от времето, вместо да се занимават с нещо смислено и да не ни досаждат, докато ние си гледаме нашите работи. Виновен си, че хлапетата нямат вкус и не знаят кое е хубаво и кое лошо, та се редят на опашка за книгата ти.
А дори не могат по погрешка да си купят адаша ти Джоузеф Конрад, защото не е издаван от 25 години. Ама сега вече е късно; всички ще решат, че ти е някакъв роднина и ще развалят класиката, която иначе пак щеше да си седи смирено непрочетена. Така хлапетата трябва от нашето отношение да разберат онова, за което пише Конрад в Конго.
Чакай, не сме свършили с теб още. Виновен си, че търпеливо раздаде автограф на всичките си 6000 фена, вместо да бъдеш истинска звезда и да им теглиш една дълга. Виновен си, че не се вреш по телевизионните студия и не напираш да гостуваш по сутрешните блокове, та така нарочно минаваш под радара на вниманието ни. Виновен си, че си намерил ниша, в която да се чувстваш добре и си виновен, че се чувстваш добре там.
А най-виновен си, че цялото това влияние е напразно, ти само лековато забавляваш тийнейджърите, не им предаваш важни послания за живота. Ех, ако ние имахме твоята популярност, какви неща щяхме да кажем на децата. Или поне на детето в другата стая, което от часове виси на компютъра, докато ние проклинаме настоящето.
Но не, тийнейджърството е отвратителна възраст и адски ни е яд, че знаеш някаква странна формула да държиш вниманието им; формула, за която телевизионните продуценти биха убили, а ние направо бихме разменили нервната си система. Понеже борбата за хлапетата е между теб и нас - кого да слушат повече, а ние имаме да се кахърим за далеч по-важни неща, като изборите в Гърция например.
Ех, Емиле, нож с две остриета е това; един ден ще разбереш, че вниманието на тези неблагодарници е летливо. Те престават да слушат какво им говориш, стават непоносими, искат да са отделни хора. Знаеш ли, съвсем скоро няма да те четат. А и ти скоро ще престанеш да се вдетиняваш, неизбежно ще ти се наложи; животът ще ти го набие в гърлото.
И тогава сърцето ти ще потъне в нашия мрак.
Този урок учат ли го в училище? Не, гаранция. Той се преподава само в обществото, където такива като теб могат да бъдат единствено роби на системата, но не и независими единици. Ти си заплаха за нас, ние не те харесваме и ще се опитаме да те държим в подчинение. А ако не се получи, ако поведеш някакъв бунт срещу нас - тежко ти, ще изпиташ цялата ни ярост, защото явно с игнориране не става.
Всъщност това е най-добрата възпитателна практика, която познаваме. Ако не вярваш, питай хлапетата.
Добрееее ...накарахте ме да се поинтересувам кое е това момче иииии....съм доволна Браво на хлапето ! Нямам идея какви ги пише, но самият начин на представяне му е много добър !
До дракон с кисело зеле: Защото от първате не разбрахте за какво става дума, белким от втория път схванете.
Нямам нищо против момчето, макар и да не му гледам клипчетата и определено няма да си купя книгата, каквато е и целта на платените реклами тука. Плашещо ниско е нивото обаче на неговите фенове/фенки, все пак иронията/сарказмът в статията не е чак толкова тънък, че да е труден за схващане. Може би все пак трябва да попрочетат и някои по-сериозни неща от на Конрад писанията, че очевидно само с клипчета по нета не става
Нека си играе детето, кво сте го заяли
Не мога да разбера какво толкова коментирате? Никой не кара на сила някой да гледа клиповете или да чете книгата, сякаш живота ви зависи от това. Това, което прави Емил е просто хоби, не прави нещо лошо, например не снима порно или не прави шоу като Сигнално жълто. Който иска да седне да гледа, децата по-добре да гледат това отколкото чалга клипове и там подобни. Като гледам преди Емил, а той почва да снима 2006, не са били кой знае колко запалени по класиките от онова време.
Май само ти пишеш
За пръв път научих за тоя образ от фамозното видео на Атанаска дето брани Азис от Е. Конрад. Което само по себе си хич не е висока оценка )) Но понеже е станало по-долу дума и за дългуча... вижте ся, колкото и да ми е сладникав и мазен тоя Емо, все пак не може да достигне отвращението с което се изпълвам от гологлавия учиндолец. Може би защото още не е достигнал неговото вулгарно самодоволство. Но и това може да стане ако ученичките продължават да го обсипват с внимание.
Искам само да подметна, че хора, които казват "Аз на 25 години издържах семейството си учейки и очаквах второто си дете" всъщност са загубили страшно много. Днес обществото гледа на детството като на преходно, временно състояние към т.нар. "голям човек." И цялата възпитателна, педагогическа и училищна работа се изразява само и единствено в по-бързото конвертиране на детето за "Реалния живот" на "Големия човек". А този средностатистически "голям човек" го виждаме всеки ден -- лишен от интуитивната връзка с природата, непознаващ повече повече игривостта, фантазирането и непредубедеността, затънал в дуалностти -- добро-зло, красив-грозен, нормален-ненормален, скъп-евтин и т.н., за разлика от детето, което в едно клонче на земята вижда цяла вселена от шарки, детето което с лекота ще хване за ръка един грозен човек или олигофрен за да си поиграе с него... И тези хора дори се гордеят колко рано са загубили детството си. Каква загуба наистина!
Браво, Драго Симеонов! Отдавна не съм чело нещо, с което да съм съгласна отначало докрай! Точно премерена ирония и безстрашен поглед без илюзия.
ехаааааааааааааааааа, каруцата, коня, къде са ти, че да е пълна картинката с това каруцарско озвучаване
Баси, над 70% от коментиращите очевидно не могат да разпознаят сарказма, дори ако е затворен в тагове: