Печени телевизионни зайчета

Момиченце се втурва задъхано в хола при баба и дядо - консервативно възрастно семейство, въплъщение на уюта.

"Бабо, дядо, къде е зайчето Макси?", пита детето.

Бабата преглъща и казва, че зайчето е избягало. В този момент вратичката на фурната се отваря (защото е стара) и оттам излиза тавичка, в която (се загатва), че е зайчето. Печено, с картофки, гъбки и розмарин.

Момиченцето напуска бутафорния декор - и съответно малкия екран.

Двете разстроени очи на детето оставят защитниците на правата на домашните любимци в шок.

Дори неочакваното бутафорно послание: "Купете си нови мебели, в това число фурна, за да не се отваря вратичката и да не вижда внучката ви, че вътре печете нейното досадно и подходящо само за гушкане зайче", не може да отклони радетелите срещу "варварството" в ефира и те - съвсем наистина - създават петиция, която започва да се разпространява онлайн със скоростта на светкавица.

"Безумно тъп и отвратителен рекламен клип! Не мебелите ви, а отвратителна ви жестокост и наглост ви излагат!", пишат се коментари под видеото в YouTube.

"Сбъркани, жалки маркетоложчета без никакви нормални ценности. Да ви напомня, домашният любимец възпитава в любов и грижа към живи същества. Днес зайче, утре човек..." - пищят разстроени зрители.

Самата истина е, че голяма част от публиката, в това число потенциални клиенти на фирмата, се чувстват засегнати.

Но как и защо от мебелната фирма рекламодател са успели така да настъпят болното място на толкова много хора - остава загадка.

Защо някои хора се обиждат на "зайче", а понасят толкова много несправедливости в ежедневието си, като например фалшифицирани избори, незачитане на преференциите им, незаконно застрояване, закриване на домове и помощни центрове за деца в нужда, повсеместна незаконна сеч, псевдо-реформи, магистрали-убийци, явни кражби на милиони, постоянно потъпкване на законите и политици, които през ден променят решенията си?

Това е голяма загадка на човешката природа, която не може да се обясни с рационални аргументи.

В такъв случай дори да признаеш, че рекламата е от запомнящите се, веднага ще бъдеш обвинен в безнравственост.

Тъпа е, да, но, чисто естетически погледнато, в никакъв случай тази реклама не е по-тъпа от мръсен виц, от шега за некрофили и дори не е по-обидна за телевизионните зрители от сутрешните блокове на националните телевизии.

Нещо повече - рекламата не е и по-опасна и от много от сексистките вицове и дори от националистическите закачки на медийни лица, ампутирани от всякакво възпитание.

Това е просто реклама и никой нормален човек не би си помислил да опече зайчето на детето си, защото е видял подобно нещо по телевизията.

Или както добре обобщава един-единствен смислен коментар под видеото:

"Ако показаното в този материал ви се струва жестоко, замислете се над следното: Убиеш ли един човек, това е убийство. Убиеш ли милиони души, това е външна политика. Убиеш ли едно животно, това е жестокост. Убиеш ли милиони животни, това е животновъдство".

Затова, драги любители на петициите, запомнете, че разликата между реклама и истина е много голяма.

И е тъжно, когато една художествена измислица се приема насериозно, а сериозните, животозастрашаващи проблеми - на майтап.

Всъщност това обръщане на ценностите е доста по-неестествено от печеното зайче, показано в бутафорната фурна на някаква измислена реклама:

#1 partci 11.11.2015 в 19:43:42

А може би изковничето е в това, че затрупаните и без това от ежеднивни Простотии хора виждайки, че с "избори" в "държавата" България не се променя нищо (най-вече защото реално избор тук НЯМА), но за сметка на това знаят, че могат да променят нещо, като свалянето на една "черна", на ръба на грубостта и простащината реклама от ефир, с една успешна петиция и това ги задейства. И да не забравяме: малките стъпки водят до големи скокове (ако трябва да перифразирам Нийл Армстронг).

#2 Виктория Пенелопова 07 11.11.2015 в 19:53:04

А, бе партци, можеш ли да си включиш редактора? То бива, бива..........

#3 e-mil 11.11.2015 в 22:18:57

"Защо някои хора се обиждат на "зайче", а понасят... фалшифицирани избори, незачитане на преференциите им..." Ами заради законите на Паркинсън - спомнете си примера с тривиалността! Групата вземаща решения е склонна да претупа одобряването на нова атомна централа, но обсъждането се запича при новия навес за велосипеди. Паркинсън има предвид пропорцията на инвестираните суми, но всъщност става дума за ниво на компетентност. Гражданските свободи са нещо твърде сложно, затова и абстрактно, и не всеки може да оцени значението им. Докато от малки зайчета всеки разбира.

#4 pixie 11.11.2015 в 22:37:53

Сега очакваме от Свети Синод да възригнат срещу рекламата с Краси Радков за крушките и всички светии заедно с некое феминистко дружество за защита на правата на жените. Въпреки че и на мен, която не съм феминистка, ми беше неприятна асоциацията в края на думичките на героя му, която съвсем не е многозначна, породена от римата, която пък е на върха на езика му.

#5 pixie 11.11.2015 в 22:40:36

Майтапът настрана, но децата имат малко по-различно виждане за нещата - буквално. Така че може и да са прави хората с петицията, особено ако са наблюдавали реакциите на децата си. И вероятно точно това е причината.

Новините

Най-четените