Тези, които си търсят нов дом в щата Колорадо, се натъкват на необичайна реклама на брокерски услуги - рапърът Ice-T ги съветва да се доверят на услугите на Кристин Дехерера, която освен страхотен специалист е и фен на чернокожия изпълнител.
Как така известен рапър като него изведнъж става говорител на някоя си Дехерера?
Подобно нещо може да се случи благодарение на изцяло нова услуга, наречена Cameo, която позволява на хората да плащат определена сума, за да наемат някоя звезда или популярен инфлуенсър. Срещу заплащане знаменитостите записват персонализирано съобщение или послание, което може да бъде използвано по различни начини.
Последната промоция в сайта на Cameo дава възможността на обикновени компании да наемат Ланс Бас от N"Sync или водещата Барбара Корконан да им рекламират занаятчийски приготвената бира или софтуерните продукти, но без да плащат колосалните суми, които звездите по принцип изискват.
Така виждаме популярната в началото на века певица Кристина Милиан да предлага промо-кодове за стрийминг услуга, която има едва 57 фенове във Facebook, а уебстраницата й идва с предупреждение, че сайтът не е сред безопасните.
Израсна цяло едно поколение, което е свикнало най-големите му идоли да рекламират срещу заплащане почти неизвестни марки из социалните мрежи. Ясно е, че беше въпрос на време да се появи платформа, която да предоставя подобни маркетингови услуги, но на далеч по-поносима цена.
Cameo е сред компаниите, които не просто не пострадаха от пандемията - за тях пандемията се оказа благодат.
Тогава приложението отбелязва небивал скок в интереса към него - 500 хил. от всичките 1,2 млн. видеа, които са създадени от услугата, са направени по време на карантината. Причината е предсказуема - знаменитостите всъщност са хора като нас и са били в карантина през по-голямата част от пролетта, макар и в по-скъпи къщи.
Те бяха лишени от турнетата си по света, стояха далеч от снимачните площадки и червения килим и изведнъж се оказаха с твърде много свободно време. Както обикновените хора бяха въвлечени във връзка от разстояние с близки и приятели, така и звездите се озоваха в такава с феновете и последователите си.
И все пак има нещо доста странно в това да скролваш през страници със снимки на популярни личности, под които има етикетче с цена. Това е като да живееш в някое ужасно затънтено градче и изведнъж да разбереш, че Мадона довечера има концерт в местния бар, а билетите са по няколко долара.
От друга страна идеята какво означава "отчаян" в света на богатите и известните се измени драстично през последните 30 години.
Това, което през 90-те се смяташе за отчаяно, сега се приема за хитър маркетингов ход.
Вижте например колко знаменитости вече са съгласни да участват в риалитита като американския "VIP Brother" или в нещо като "Истинските отчаяни съпруги от Бевърли хилс".
Въпреки това най-най-известните си остават сравнително недостъпни. Трудно ще видите някой от А-отбора на Холивуд да отделя половин час от времето си, само и само да припечели няколко долара, при положение, че на година получава над 500 млн. долара. Но Cameo така или иначе не се цели в тези звезди и вместо това залага на по-малки, но сравнително популярни личности и инфлуенсъри.
В тази категория са хора, за които фактът, че нямат срам, е повод за гордост. Затова и за създателите на приложението не е проблем да бъдат определяни като печалбари на гърба на закъсали за доходи актьори и певци.
Безкрайните спонсорирани постове из социалните мрежи пък размиват още повече границите между знаменитост и инфлуенсър, между звезда и рекламно лице. По време на пандемията видяхме как дори и елитът на Холивуд, сред който са сър Антъни Хопкинс и дейм Джуди Денч, се превръщат във влогъри в TikTok и Instagram.
Затова и някои като Манди Мур и Линдзи Лоън виждат в Cameo начин да си върнат почитателите и да насочат обратно вниманието към себе си. Затова и до много от познатите лица в сайта има упомената и благотворителна кауза, за която те събират пари.
Екипът на приложението обаче е категоричен - под един процент от тези хора даряват средствата си.
Просто коронавирусът ускори промяната в начина, по който се рекламират продукти и услуги. Сайтове като Cameo само спомагат за това ускорение, докато боксьорът Флойд Мейуедър например споделя, че не е в уебстраницата за пари, а внимателно избира ангажиментите, зад които да застане.
Цената за тези звездни появи варира. Ice-T е достатъчно известен, за да иска по 350 долара на реклама, докато някои актьори, които са се появявали само като статисти, искат едва по 20-30 долара. И всичко става без досадни посредници, адвокати и агенти.
Въпросът е каква е следващата крачка за бизнеси като Cameo и дали скоро няма да видим губернатори и политици да се опитват да продават коли втора употреба и домакински електроуреди.