Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Mi Electric Scooter 3 - удобство и бързина при покоряване на градската джунгла

Най-ефективният и икономичен начин за придвижване в града Снимка: Ирена Игнатова, Webcafe
Най-ефективният и икономичен начин за придвижване в града

Започвам с това, че никога през живота си не се бях качвал на тротинетка. Не бях карал обикновена, пък какво остава за електрическа такава. Готино изглеждащите и бързо движещи се електрически джаджи през последните години станаха важен компонент от ежедневието на хората в градовете - не само в България, а навсякъде по света.

Затова и аз, като един винаги авантюристично настроен човек, бях особено заинтригуван, когато получих възможност да изпробвам най-новия модел на Xiaomi - Mi Electric Scooter 3.

Още от пръв поглед, с отварянето на кашона, скутерът стои повече от добре като дизайн. Корпусът и кормилото са в доста спортно изглеждаща форма и изцяло сив цвят (Gravity Grey) с няколко черни и оранжеви елемента. На мен специално особено много ми допада как е поставен заобленият заден калник. Освен в сиво, другият вариант за Mi Electric Scooter 3 е изцяло черно (Onyx Black).

Снимка: Ирена Игнатова, Webcafe

Самото сглобяване е доста лесно, даже и за неособено сръчни типове като мен, тъй като тротинетката реално си идва почти напълно готова. Нужно е просто да завиете с четири винта кормилото, посредством шестограмния ключ от комплекта. Към него, разбира се, има още пет винта (един резервен), няколко книжки с упътвания и технически спецификации, зарядно устройство, накрайник за помпане, както и резеврна вътрешна и външна гуми. Общо взето, всичко необходимо.

Веднъж сглобен, скутерът изглежда доста компактен, с изчистени форми и най-вече е доста лек. Реално тежи само 13 кг, тъй като е изграден от олекотена алуминиева сплав, която в същото време създава чувството и за достатъчно здравина, устойчивост и солидност.

Новост в Mi Electric Scooter 3 е подобреният механизъм за сгъване, което го превръща в много удобен за носене на ръка в метрото или пък за събиране в багажника на автомобил.

Снимка: Ирена Игнатова, Webcafe

След като го сглобите, следващата стъпка е да се направи първоначална регистрация в мобилното приложение Mi Home. Цялата процедура трае не повече от 5 минути, а самата апликация дава възможност да следите различни показатели като скорост, изминато разстояние и състояние на батерията, както и да прилагате настройки и конфигурация на тротинетката.

Например можете да направите така че задния стоп да свети постоянно, независимо от предния фар, или пък да настройвате степента на спиране на предната спирачка.

И все пак трябваше в някакъв момент да се кача и да подкарам джаджата.

Признавам, че се чувствах малко странно, защото общо взето не знаех как да подходя, а пък и няколко съседи ме наблюдаваха с любопитство, така че беше важно да не се пребивам. Това, което установих обаче е че всичко е адски лесно и интуитивно. Общо взето ми бяха необходими около 10 минути, докато започна да свиквам и да ставам уверен в управлението.

Снимка: Ирена Игнатова, Webcafe

Разбира се, имаше и 1-2 критични момента, в които бях на ръба да изгубя достойнството си пред публиката, но в крайна сметка всичко бе под контрол. В упътването пише, че е хубаво първо да се отпуска ръчката за ускорение и само ако е необходимо да се ползва спирачката. Аз, естествено, разбрах това по трудния начин и без малко да обеля нос пред съседа, чийто син, между другото, наблюдаваше всичко с нескрит ентусиазъм и завист.

Мисля, че се досещам за какво са се водили тежки преговори в техния дом след това. И при всички положения има защо. Управлението на Mi Electric Scooter 3 е наистина голямо удоволствие.

Електрическият двигател с максимална мощност от 600W позволява достигането до скорост от 25 км/ч. Тя е елетронно ограничена заради регулации и регламенти за безопасност на Европейската комисия, но определено се усеща, че тротинетката има значително по-голям капацитет.

Според техническите спецификации увеличената мощност дава възможност за безпроблемно преодоляване на 16-градусови наклони. Това е нещо, което нямаше как да не тествам, тъй като живея в район на София, където практически почти всички улици са доста стръмни.

Оказа че, че нямам проблем в нито един случай, като общо взето почти на всеки наклон успявах да поддържам една устойчива скорост в диапазона 10-15 км/ч в спортен режим на управление, при положение, че личното ми тегло е малко над 80 кг. В такова сериозно натоварване, изискващо повече мощност, батерията се представя доста прилично и изразходва около 45% от капацитета си за повече от час каране.

Логично поведението на батерията много зависи от начина и режимите на управление, терена, както и теглото ви. Изчислено е, че максималното разстояние, което може да се премине с едно зареждане, е 30 километра.

Нещо, което е напълно лесно постижимо в градски условия.

И споменавайки, режимите на управление, няма как да пропуснем LED дисплея. Той е удобно разположен на кормилото, по средата между спирачката и звънеца, които са отляво, и лоста за ускорение - отдясно. Екранчето е много ясно видимо дори при ярка слънчева светлина, контролира се с един централен бутон и чрез него може да се включва и изключва фара, да се следи моментната скорост, нивото на батерията, както и да се избират скоростите на движение.

Снимка: Ирена Игнатова, Webcafe

Първата е P (pedestrian) и ограничава скоростта до 5 км/ч и честно казано не е особено вълнуваща. Вторият режим е D и при него скутерът вдига максимум 20 км/ч, а при S (sport) вече говорим за максимална мощност при 25 км/ч, като тук ускорението е наистина осезаемо.

Дотук говорим за скорост, но какво значение би имала тя, ако е за сметка на безопасността? За щастие обаче сигурността на водача е водеща за Xiaomi и именно тук са най-сериозните нововъведения.

На първо място е особено видимата задна механична дискова спирачка, използваща масивен спирачен апарат, като двете устройства без проблеми спират скутера на момента. Те са допълнени от eABS електронна регенеративна антиблокираща система.

Задният калник от своя страна е укрепен от допълнителни метални планки, за да бъде предпазен от счупване заради постоянните вибрации при каране. Те пък са значително намалени, тъй като са въведени нови шоково абсорбиращи гуми. Фарът също е подсилен, като под него има добавен и допълнителен светлоотразител.

Снимка: Ирена Игнатова, Webcafe

Помислено е и за батерията, като скутерът влиза автоматично в sleep mode, ако не бъде използван в продължение на 10-15 дни или захранването му падне под 30%.

И така, какво бих могъл да кажа в заключение за Mi Electric Scooter 3?

Учудващо, не успях да падна или счупя джаджата, въпреки че дадох почти всичко от себе си. Причината да не се случи някое от тези трагични събития е просто - скутерът е направен така, че да ме предпазва дори от самия мен.

Без съмнение Mi Electric Scooter 3 се явява като качествено решение на Xiaomi, което да ви помогне да се придвижвате бързо и ефективно из динамичната градска джунгла. Преди всичко обаче е истинско удоволствие. Аз със сигурност се убедих в това за около една седмица тестове. Вярно, че поизтормозих машинката, но пък тя доказа колко високи възможности има и колко приятно е човек да се движи с нея.

Удобен, бърз, безопасен, икономичен, при всички положения Mi Electric Scooter 3 е подходящ както за абсолютни новобранци, така и за опитни "рейсъри".

---

Скутерът е наличен в официалната търговска мрежа на Xiaomi и в оторизирания магазин на бранда в Paradise Center.

 

Най-четените