Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Розов и не-смарт: Барби-телефонът без социални мрежи

Проектът на HMD и Mattel е създаден "за по-малко браузване и повече забавление" Снимка: HMD
Проектът на HMD и Mattel е създаден "за по-малко браузване и повече забавление"

Комбинацията от популярността на филма "Барби" миналата година, влечението към ретро устройства сред поколението Z и всепризнатите проблеми на човечеството със зависимостта от смартфоните това лято дава интересен - и ярко розов - резултат.

Новият HMD Barbie Phone е ретро сгъваем телефон, но не смарт, който е вдъхновен от добре познатия куклен свят на Барби.

Проектът е дело на производителя HMD и компанията Mattel, която държи правата над популярната линия кукли, и е промотиран като начин да се откъснеш от "дигиталното разсейване", т.е. да вземеш почивка от зависимостта от смартфона си, безкрайното скролване и загубата на време из социалните мрежи.

Как става това? Ами благодарение на факта, че HMD Barbie Phone няма достъп до социални мрежи и следователно няма как да проверявате безкрайно Instagram, Facebook и TikTok на него.

Вместо това позволява обаждания и изпращане на смс-и, а идеята е, че ако искаш да поговориш с някого или да си уредите среща, можеш да го направиш по-добрия стар начин - или с обаждане, или само с едно съобщение, а не изписване на цял ферман в някоя чат услуга.

Не-смарт телефонът разполага с два дисплея - 2,8-инчов вътрешен и 1,77-инчов външен, радио и mp3 плейър, Bluetooth, зарежда се с USB Type C, а батерията му е предвидено да издържа 9 часа разговори.

Снимка: HMD

Всичко това - включително и визията, за която ще говорим след малко - на пръв поглед го прави интересен продукт основно за деца и родители, които предпочитат хем да имат връзка с наследниците си, хем да не им дават достъп до интернет.

HMD обаче таргетират и жените от Gen Z, в което има логика с оглед и на популярността на филма с Марго Роби и на влечението на това поколение към ретро устройства.

Ние пък бихме останали доста впечатлени, ако мъж прояви смелостта да ползва устройството, но нека бъдем реалисти - мъжете (и момчетата) не са основен таргет.

Това е видимо особено много в дизайна на HMD Barbie Phone, който всъщност е и основният акцент, на който се залага.

Снимка: HMD

Телефонът има огледало на предния си капак за бърза проверка на грима или дали някой кичур не е избягал нанякъде. Идва и с два сменяеми кейса, но и доста допълнителни възможности за промяна на визията.

Следвайки тенденцията за носене на устройствата на верижка или връзка, в кутията на HMD Barbie Phone има и връзка за телефона, на която могат да се сложат различни талисмани, свързани с популярната кукла - от миниатюрни ролери до сладолед.

В кутията има дори лепящи се кристали и стикери на тема "Барби", с които може да бъде облепен телефонът.

Снимка: HMD

Софтуерно също се залага на wallpaper-и и икони, вдъхновени от "Барби". Налични са и съвети за дигитален баланс, "БарбиМедитация" и напомняния за грижа за себе си.

От HMD изтъкват, че много представители на поколението Z в последните години приемат идеята за т.нар. "дигитален детокс" и ограничават времето си пред екрани.

С оглед на интереса на това поколение и към ретро устройствата и снимането със стари телефони и фотоапарати, появата на HMD Barbie Phone не е изненада. Нито пък едва 0.3-мегапикселовата му камера, която снима като "едно време".

И за финал - телефонът е и с вградена игра MultiSnake, вариация на добре познатата "змия". 

Не-умният HMD Barbie Phone ще се предлага и в България на препоръчителна цена 259 лева.



 

Най-четените