Как Volkswagen измести Mercedes като спонсор на Бундестима след 46 г. слава

В последния ден на 2018-а изтече спонсорския договор между Mercedes и националния отбор на Германия. С логото на известния автомобилен концерн Бундестима спечели три световни и три европейски титли, но след 46-годишно сътрудничество то ще бъде заменено с това на Volkswagen.

Неофициалното партньорство между Mercedes и националния отбор на Германия започва още през 1954-та. След Втората световна война за германците е важно да поддържат силни водещите си брандове и от автомобилния завод осигуряват официалния автобус на отбора. През 1972-ра пък се сключва и първият официален контракт между двете страни.

От 1990-а автоконцернът е официален спонсор на Бундестима и логото му е единственото, което се поставя на екипировката на отбора заедно с това на adidas.

Кратка история на логото на Mercedes

Официалната версия на създаването на легендарното лого с трите лъча е, че то е предложено от Пол и Адолф Даймлер, деца на Готлиб Даймлер, един от основателите на DMG (компанията, която пуска първия Mercedes). Идеята идва от пощенска картичка, която баща им изпраща на майка им, когато работи за газовата компания Deutz (съществува и до днес). На нея той бил нарисувал звезда и написал: "Надявам се, че тази звезда ще донесе благоденствие на нас и децата ни".

През 1909-а като търговска марка били регистрирани две изображения на звезда - с три и четири лъча, но започнали да използват трилъчевата, чиито три лъча трябвало да символизират превъзходството на компанията в три среди - на земята, във водата и във въздуха.

А на следващата година на решетката на автомобилите бил сложен популярният знак.

Автобуси, шофьори, рекламни кампании

Концернът предоставяше на германския национален отбор автобуси от марките Travego и Tourismo. Членовете на германската футболна федерация пък редовно бяха возени от професионални шофьори на Mercedes.

Партньорството роди няколко съвместни рекламни кампании около големите първенства. Преди Евро 2008 бе обявено "Алпийското приключение" и Германия тръгна за турнира с нов Tourismo. Преди Световното първенство през 2014 г. пък стартира кампанията "Готови както винаги", посветена на пускането на новия Mercedes C-Class.

***

По повод раздялата с националния отбор, автомобилната компания пусна видеоклип.

"Нашето пътуване свършва тук. Четири звезди на гърдите за световните титли и тази, която винаги е била до вас (логото на Mercedes). 46 години. За нас беше чест", казва дикторът.

Германският отбор изигра последния двубой със знака на компания през ноември срещу Холандия в турнира Лига на нациите (2:2).

***

Новият спонсорът на Бундестима вече е Volkswagen, който цели да подобри имиджа си. Договорът е за 5.5 години и влезе в сила от 1 януари.

Изглежда, че германският футболен съюз е променил спонсора за парите. Според информацията от концерна ще дават около 25-30 милиона евро годишно на Бундестима плюс още 6 милиона за спонсориране на турнира за Купата на Германия. За сравнение, националният отбор на Англия получава от британския автомобилен производител Vauxhall (произвежда автомобили под марките Viceroy, Victor, Adam и Chevette) около 6 милиона паунда годишно.

Сумата от Volkswagen е огромна, тъй като през последните години от Mercedes даваха около 8 милиона евро на националния отбор на Германия.

Идеята е ясна - връщане на репутацията на компанията след дизеловия скандал.

Припомняме, че през септември 2015 г. стана ясно, че над 11 милиона дизелови автомобили на Volkswagen по света са оборудвани със софтуер, който по време на тестове занижава емисиите на вредните газове в атмосферата десетки пъти.

Акциите на компанията се сринаха а случаят засегна цялата германска автомобилна индустрия. Проверки в Daimler и BMW също отчетоха нарушения.

***

Volkswagen вече има голям футболен проект в лицето на футболен клуб Волфсбург.

В едноименния град е седалището на групата и най-големият завод. Градът с население от около 125 хил. души е основан на 1 юли 1938 г. като място, където да живеят работниците на Volkswagen.

Новините

Най-четените