Ако има нещо, което илюстрира нагледно концепцията за котката и мишката, това е гейминг индустрията и постоянната й борба с хакерите.
Тази борба се води практически откакто има конзоли и игри. Докато първоначално използваните касетки бяха трудни за копиране и пресъздаване, навлизането на оптичните носители превърна пиратството в повсеместен проблем.
Оригиналният PlayStation например никога не е замислен като устройство, което може да чете записани на диск от потребителя игри, но с добавянето на чип към дъното на конзолата точно това става възможно.
През годините десетки талантливи хакери приемаха като въпрос на чест да успеят да разбият защитата на съответните конзоли, до една рекламирани като непробиваеми.
За тези момчета и момичета, действащи зад мониторите в затъмнени помещения и далеч от очите на обществото, не ставаше въпрос за пиратство. Те искаха да демонстрират уменията си, да покажат, че защитени от всичко системи няма и че всяко нещо, което е създадено от човек, си има своите пробойни.
Ето един кратък разказ за шестима от най-известните хакери в гейминга, пробили защитата на популярни конзоли.