Главният състезателен инженер на McLaren Фил Прю призна, че според първоначалния план, двамата пилоти на тима Люис Хамилтън и Дженсън Бътън, също е трябвало да спират само по два пъти в бокса в хода на Гран при на Китай.
Хамилтън спря три пъти за гуми и това се оказа решаващо в битката му със световния шампион Себастиан Фетел, който спира само два пъти в бокса и в края на състезанието сликовете му вече бяха в лошо състояние. Другите пилоти в челото - Фелипе Маса и Фернандо Алонсо също караха с две спирания в бокса и останаха едва шести и седми.
В бокса на McLaren са решили пилотите да направят по три спирания за гуми в хода на състезанието, като според Прю планът в началото е бил различен.
"На пистата се случваха страшно много неща - обясни Прю. - И в хода на състезанието станаха големи промени, изборът на гуми беше важен и точно той позволи промяна на стратегията, освен това колите натоварват и износват гумите по различен начин - оттам започнаха да се отварят възможности за различни стратегии.
"Решението за трите спирания в бокса се получи по следния начин - пилотите постоянно ни уведомяваха за състоянието им, ние съобразихме стратегията им с това и решихме да пробваме нещо различно.
"Преди самия старт не бяхме наясно коя е по-добрата стратегия. Ако гумите се бяха оказали по-издръжливи, то най-бързата стратегия може би щеше да е тази с две спирания в бокса. Но за нас това не се получаваше и се отказахме.
"В началото обаче се надявахме, че пилотите ни ще могат да стигнат до финала с две спирания в бокса. Променихме стратегията точно навреме, вече бяхме наясно,че износването на гумите ще е много интензивно."
В същото време босът на McLaren Мартин Уитмарш обясни, че грешката на Дженсън Бътън при първото му спиране в бокса е струвала на тима по-скъпо, отколкото всички са смятали в началото. Бътън първо влезе в бокса на Red Bull, а едва след това продължи към своите механици.
Според Уитмарш, Бътън е трябвало да спре една обиколка по-рано за гуми, но моментът е бил пропуснат и това му е струвало време, както на него, така и на Хамилтън.
"Цялата тази бъркотия струваше на Дженсън едно място в класирането и загубине време - обясни Уитмарш. - В рамките на спирането му бокса загубихме около 2 секунди, а това че спря една обиколка по-късно попречи на него, на тима и на Люис, който също загуби една позиция в класирането. В последната му обиколка преди бокса Маса мина пред него, а по това време Дженсън вече трябваше да е с нови гуми.
"Настана страхотен хаос, но съм доволен, че взехме правилното стратегическо решение."