Безплатно мобилно приложение информира потребителите какви са правата им в Европейския съюз. Приложението работи онлайн, за да се избегнат роуминг такси и е на 25 езика, съобщиха от Комисията за защита на потребителите.
ECC-Net: Travel app помага на потребителите си в различни ситуации - при наемането на кола, хотел, къщи или при закупуването на дефектен продукт. Чрез допитване до приложението може да получите различни съвети за справяне със ситуацията в зависимост от страната, в която се намирате.
Освен съвет то уведомява и потребителя как да изрази правата си на съответния чужд език. В секция "Помощ" пък може да намерите съответните телефонни номера и адреси на местния Европейски потребителски център, както и на местното посолство в случай на спешност.
Приложението е инициатива на цялата мрежа Европейски потребителски центрове. В случай че то не покрива вашата ситуация напълно, можете да се свържете с вашия Европейски потребителски център директно. Такива потребителски центрове има във всяка държава-членка на ЕС, както и в Исландия и Норвегия.
Към 1 юли приложението е изтеглено над 41 000 пъти. България е на четвърто място по сваляния с около 2000 даунлоуда.