Ако си падате по видеоигри или обичате да създавате видеа и съдържание, значи този материал ще е полезен за вас. Той разкрива важни моменти и стъпки за печелене на пари в Twitch и TikTok, няколко новости в света на Instagram инфлуенсъритe, както и за това как да разраснем канала си в YouTube.
Първата стъпка към печелене на пари от Twitch
Кевин Уеб, който пише за гейминг, за бизнеса на електронния спорт и гейм инфлуенсърите, събира съвети от най-добрите стриймъри в Twitch. Те разказват за шестте основни начина за печелене на пари от платформата - от абонаменти до поощрения.
Най-добрите стриймъри в Twitch печелят милиони всяка година, а платформата е създала екосистема за повече от 27 000 партньори, които си партнират, за да печелят пари от своите излъчвания.
Първата стъпка към печелене на пари от Twitch е да се включите в Twitch Affiliate. След като бъдете поканен в партньорската програма, ще получите достъп до нови инструменти за акаунти, включително това, което ви е необходимо за активиране на реклами и абонаменти за канали. Но това е само началото.
Той поощрява потребители на Twitch да направят първата крачка, напомняйки, че не са малко хората, готови да налеят милиони в този бизнес. 23-ма известни инвеститори влагат милиони в екипи на Overwatch, добавя Кевин Уеб.
Overwatch League на Activision Blizzard е едно от най-популярните състезания за електронни спортове в света, а инвеститорите варират от собственика на „Ню Инглънд Пейтриътс" Робърт Крафт до големи китайски конгломерати.
Основните начини за печелене на пари чрез TikTok
20-годишният Джош Садовски, който е комедийна звезда в TikTok, има около 4 милиона последователи. Той казва, че разделя времето си между създаването на съдържание за TikTok и другите му популярни акаунти в социалните медии и подпомагането на деветте други стриймъри на TikTok, на които успява да изгради онлайн бизнес.
Той разделя основните начини да печели пари чрез TikTok на спонсорство, музикални промоции и подпомагане на клиентите му да си осигурят партньорства с марката. И споделя също колко струват марките и как е сключвал сделки за харесванията на Chipotle и Bumble.
„Много хора се страхуват да сключат договор или не знаят какво да кажат на дадена марка. Стриймърите не осъзнават, че те могат да получат много повече пари от това, което получават в момента", казва Садовски.
Интерес към т. нар. "нано инфлуенсъри" в Instagram
Тъй като потребителите на социални медии търсят автентичност в приложения като Instagram, нараства търсенето за реклама сред потребители с по-малко от 5000 последователи, които изглеждат по-скоро като „истински хора", отколкото като инфлуенсъри с кариера и милиони последователи.
Тези т. нар. "нано инфлуенсъри", които не работят на пълен работен ден в мрежата, са много по-евтини за наемане и могат да ангажират до голяма степен по-малката си аудитория. През последните няколко години компании като Dunkin, Bose и Kettle Foods ползват "нано инфлуенсъри", за да публикуват рекламните им кампании в Instagram.
Изпълнителният директор на маркетинговия стартъп за инфлуенсъри Heartbeat прави бизнес от това, че свързва брандове с 275 000 Instagram потребители, които имат средно около 2000 последователи.
Компанията споделя с клиентите си какво марките обикновено търсят при наемането на нано инфлуенсъри и колко може да спечели всеки от тях, като участва в кампании.
Оливия Джейд се връща в инфлуенсърския бизнес след масивен скандал.
Оливия Джейд е интернет-знаменитост с над милион последователи и добри печалби, чийто бизнес затихна за известно време след сериозен скандал с родителите й, които бяха изправени пред обвинения.
Става дума за актрисата Лори Лафлин, известна с участието си в сериала "Бевърли хилс 90210", и дизайнера Мосимо Джанули. Те бяха обвинени, че са дали подкуп от 500 000 долара за постъпване на дъщерите им в престижния Южнокалифорнийски университет. Те се признаха за виновни по повдигнатите срещу тях обвинения и се очаква процесът им да започне през октомври.
20-годишната Джейд изглежда успява да се върне на пазара. Тя публикува линкове за партньорски маркетинг към отделни продукти на Amazon в сторито си в Instagram. Така тя печели известна комисионна от продажбите.
Оливия Джейд печели и като промотира марката дрехи на Ким Кардашиян-Уест - SKIMS, качвайки снимка с дрехи на марката в Instagram. Преди това Джейд си партнира със Sephora, TRESemme и Amazon, но след като се разразява скандалът, те прекъсват връзки с нея. Изглежда сега това започва да се променя.
Как да развиете канала си в YouTube
Ванеса Лау е онлайн бизнес треньор с почти 200 000 абонати в YouTube. Тя публикува видеоклипове за социални медии и предприемачество всяка седмица.
Лау споделя своите съвети за разрастване на канал в YouTube през 2020 г., като започва от там, че придобиването на първите 1000 абонати е важно. Това ще ви позволи да кандидатствате за Партньорската програма на YouTube и да получите достъп до функциите за монетизиране на видео.
Тя казва, че за да разраснете канала си в YouTube, трябва да помислите за аудиторията си и конкретния тип човек, който би гледал. Освен това съветва създателите да правят съдържание за търсене. За целта трябва да мислят за това, което хората търсят активно в интернет и да създават именно такива видеа.