Само един пост на Риана в Instagram Stories беше достатъчен да срине акциите на Snap и да предизвика поредна репутационна криза в компанията на Евън Спигъл.
Певицата публикува съобщение в личния си профил в Instagram, в което подлага на тежка критика платформата за видео-съобщения Snapchat.
Причината за гнева й е свързана с появата на агресивна реклама в приложението, която промотира видеоиграта "Would You Rather".
В нея потребителите са поставени пред следния избор - дали да шамаросат Риана или да ударят с юмрук Крис Браун.
През 2009 г. Крис Браун беше арестуван и осъден на 5 години пробация заради физическо насилие над Риана, с която по това време беше в интимна връзка. Снимки на посиненото лице и разкъсаните устни на певицата се появиха в TMZ, а години по-късно Браун призна, че се е чувствал като чудовище заради побоя.
After Snapchat apologized for running an ad asking users if they would rather slap Rihanna or punch Chris Brown, Rihanna advises her fans to "Throw the whole app-oligy away" $SNAP shares down 2.9% pic.twitter.com/xfgLwWicFI
— Imani (@MoiseNoise) March 15, 2018
Реакцията на Риана беше недвусмислена:
"Snapchat, знам, че вече знаете, че не сте ми любимото приложение. Но само се опитвам да разбера какъв е смисълът от тази мръсотия? Ще ми се да кажа, че се дължи на глупост, но знам, че не сте чак толкова тъпи. Похарчили сте пари, за да анимирате нещо, което умишлено предизвиква срам сред жертвите на домашно насилие - и се подигравате с това!!!
Тук не става въпрос за личните ми чувства, защото не са ми останали твърде много... става дума за всички жени, деца и мъже, които са ставали жертва на домашно насилие в миналото и особено заради онези, които още не са успели да се отърват.
Вие ги предадохте. Не ви ли е срам. Задръжте си извиненията".
Акциите на Snap - компанията-майка на Snapchat - паднаха с близо 5% само за един ден.
Писмото на Риана беше предшествано от официално извинение на компанията, което беше предизвикано от критиките на други потебители. В него се казва, че ръководството на Snap е "отвратено от рекламата, която не е трябвало никога да се показва в приложението".
"Съжаляваме, че направихме ужасната грешка да допуснем тази реклама през процедурите ни по проверка. Разследваме причините, за да гарантираме, че това няма да се повтори никога повече", се казва в съобщението.
Играта "Would You Rather" беше блокирана от платформата.
Инцидентът е пример за слабостта на самообслужващите се платформи за реклама, които позволяват на компаниите да си купуват рекламно пространство без намесата на човешко посредничество. Много социални мрежи използват този метод.
В условията за публикуване на реклама в Snapchat изрично се посочва, че банерите подлежат на проверка и преценка от страна на социалната мрежа и не се допуска съдържание, което показва форми на крайно насилие".
Скандалът с обидната реклама идва в особено тежък момент за Snap, чийто скорошен редизайн не се хареса на доста от потребителите. Преди няколко седмици риалити-звездата Кайли Дженър написа в Twitter, че спира да използва Snapchat, което доведе до внезапен срив на акциите с 1,3 млрд. долара.
Наскоро компанията обяви, че ще освободи близо 120 служители.