Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Скрити лайкове в Instagram и нов дизайн на Facebook - какви промени предстоят

"Бъдещето е поверително", каза Марк Зукърбърг по време на конференцията F8, на която бяха представени множество промени в социалните мрежи и приложения на компанията - Facebook, Instagram, Messenger и WhatsApp. Снимка: Facebook
"Бъдещето е поверително", каза Марк Зукърбърг по време на конференцията F8, на която бяха представени множество промени в социалните мрежи и приложения на компанията - Facebook, Instagram, Messenger и WhatsApp.

"Бъдещето е поверително."

Под това мото премина изказването на изпълнителния директор на Facebook Марк Зукърбърг по време на конференцията F8, на която бяха обявени редица промени в социалните мрежи, които компанията контролира, включително Instagram и WhatsApp.

Без лайкове в Instagram, нов дизайн на Facebook с фокус върху групите и плащане чрез WhatsApp са само част от новите идеи, които бяха коментирани от Зукърбърг.

Тези промени и нови възможности са директен отговор на критиките за това как компанията се грижи за сигурността на данните на своите потребители.Сега Facebook планира да постави на първо място именно поверителността в опита си да си върне потребителското доверие.

По думите на Зукърбърг това няма да стане за една нощ и със сигурност от компанията все още "нямат всички отговори".

Същевременно, въпреки споменаването на "поверителността" няколко пъти по време на изказването на Зукърбърг, от задаващите се промени става ясно, че през 2019-а Facebook ще има повече информация от когато и да било за потребителите си – в това число навиците им при пазаруване и дори предпочитанията им що се отнася до хора, с които биха искали да имат връзка.

Ето какви са някои от основните промени:

Messenger/WhatsApp:

  • Messenger до няколко месеца ще се сдобие с декстоп версия за Windows и Mac. Услугата ще включва аудио обаждания, групови видео обаждания, емоджи и други от функциите, които предлага мобилната версия.
  • Messenger ще получи нов дизайн като същевременно ще стане по-лек и бърз.
  • Съобщенията, изпратени с Messenger, ще бъдат криптирани, т.е. Facebook няма да може да вижда съдържанието. Не е ясно кога обаче ще стане това.
  • Потребителите на Messenger ще могат да комуникират с такива, използващи WhatsApp и Instagram – както чрез съобщения, така и чрез видео обаждания.
  • Новата функция "Meet New Friends" ("Срещни нови приятели") ще помага на потребителите да се сприятеляват с хора от общностите, от които са част – като например от същия град или училището, което човек е посещавал.
  • По-късно през тази година услуга за плащания чрез WhatsApp, която в момента се тества в Индия, ще бъде пусната и в други държави.

Facebook:


  • Facebook ще се сдобие с нов дизайн - FB5, в който акцентът ще падне върху групите. Те вече ще имат централно място в Newsfeed-а на потребителите. Новият дизайн ще бъде пуснат първо в САЩ и след това в други държави.
  • Secret Crush ще е нова опция, част от Facebook Dating, която ще позволи потребителите в някои държави да отбелязват до девет от своите приятели, към които са привлечени. Ако един от отбелязаните също използва Secret Crush и номинира човека, който вече го е отбелязал, двамата ще получават съобщения, които ще ги информират за "съвпадението".
  • Самата услуга Facebook Dating ще стартира в 14 нови държави, сред които Виетнам, Сингапур и Филипините. За момента тя не е достъпна в Европа и САЩ.

Instagram:

  • Instagram тества функцията за "поверителен брояч на лайковете". Идеята е, че само публикувалият дадена публикация ще вижда колко пъти е била харесвана тя. Броят лайкове обаче няма да е видим за другите потребители. Промяната ще бъде тествана първо в Канада.
  • Същевременно публикациите в Instagram вече няма да е необходимо да започват със снимка или видео – ще може да се споделя съдържание само с текст, стикери или рисунки.
  • В профилите ще има по-малък акцент върху броя последователи.
  • Функцията "away" ще позволява на потребители да се дистанцират от приложението, ако например са в период на раздяла, сменят града или преживяват друго важно житейско събитие.
  • "Скоро" ще е възможно потребителите да пазаруват директно през Instagram без да се налага да излизат от него.

Компанията препотвърди своя фокус и върху виртуалната реалност.

На 21 май започват продажбите на безжичния VR хедсет Oculus Quest, който не изисква връзка с компютър, смартфон или конзола. На същата дата ще бъде пуснат за продажба и Oculus Rift S, който се нуждае от връзка с компютър и има по-добри резолюция и поле на видимост от оригиналният Rift.

И двата хедсета са на цена 399 долара като Quest има вариант с повече място (128GB вместо 64GB), който ще струва 499 долара.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените