Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

О, Ромео, ела в Twitter да се разберем

Кажи, Ромео, имаш ли Twitter?
Кажи, Ромео, имаш ли Twitter?

Кралският Шекспиров театър (RSC) смята да представи Ромео и Жулиета по невиждан досега начин. В следващите 5 седмици шестима души ще представят пиесата на барда от Ейвън в реално времe на микроблог-сайта Twitter.

Публиката потенциално ще е от цял свят, но шоуто няма да има нищо общо с вълнуващото физическо присъствие на Лорънс Оливие от адаптацията от 1935 г. или с нюансираната дикция на Джуди Денч от 1960 г. Вместо това зрителите ще открият съдбата на обречената любов на двамата чрез поредица от 140-символни публикации, изпратени до техните компютри от мобилните телефони на актьорите.

Артистичният директор на RSC Майкъл Бойд смята, че мобилните телефони "не е необходимо да са като Антихрист за театъра". Целта на RSC е била винаги "да сближава публиката с актьорите", казва той. "Нямаме търпение да видим как хората ще се ангажират с този нов начин на представяне на пиеси."

Пиесата, наречена Such Tweet Sorrow, е копродукция с фирмата Mudlark, която създава развлекателни продукти за мобилни телефони, телевизията и Интернет, а финансирането е осигурено от 4iP, цифровият инвестиционен фонд на ТВ канала Channel 4. Прослушванията за ролите са били "виртуални". Чарлз Хънтър от Mudlark казва, че на актьорите са били изпратени едностранично описание на героя, двустранична сцена, разпределена по минути - и Twitter самоличност. Търсени са били изпълнители, които биха могли да импровизират в правилния тон в рамките на структуриран сюжет - и да внесат външния свят в историята, точно както би го сторил истински човек.

Трима от участниците в "мобилната пиеса" са били доскоро част от пътуващата продукция на "Ромео и Жулиета" на RSC, режисирана от Нийл Бартлет. Двама други са участвали в други пиеси на театъра.

Роксана Зилбърт, асоциираният режисьор от страна на RSC, ангажиран с продукцията на Such Tweet Sorrow, подчертава, че адаптацията на пиесата на Шекспир е доста свободна и "не е много почтителна". Оригиналният диалог се е поизгубил за сметка на по-съвременен език, така че няма да има публикации като "@romeoM: R,R, wr4 rT thou R?"

Актьорите ще импровизират около подготвена сюжетна рамка, за да е сигурно, че основните епизоди от сюжета се случват в правилните моменти. Замисълът е нещата да се получат непосредствени, убедителни и въздействащи.

Тибалт е "тийнейджър-негодник, който е на ръба на това да бъде изключен от частно училище". Ромео е "запален играч на PS3 и почитател на дръменбейс", Жулиета е вманиачена по Робърт Патинсън и вампирската сага "Здрач", подобно на всяко 15-годишно съвременно момиче, а свещеникът е собственик на Интернет кафе.

Публиката ще бъде в състояние да публикува собствените си мнения в серията от Twitter публикации на героите - и вероятно да се превърне в резонатор на техните дилеми (стига да не издават подробности като "тя всъщност не е мъртва").

Зилбърт казва: "Езикът е икономичен, което го прави потенциално креативен и поетичен." Тъй като повечето от героите са тийнейджъри, естествено е те да излъчват фрустрация от "усещането, че са неразбрани, удържани и контролирани от родителите си - и изпитващи нужда гласът им да се чуе", завършва тя.

19-годишната Шарлът Уейкфийлд, която играе Жулиета и има около 1000 последователи в Twitter в реалния си живот, ще промени стила си на изразяване: "Аз съм почти на 20 години, така че бих писала по по-сложен начин, но 15-годишно момиче през 2010 г. би използвало много текстови жаргонни изрази."

Дали ще се получи? Хънтър казва: "Ако видите добра постановка в театъра, си тръгвате повлияни от нея. Не знам доколко публиката ще бъде емоционално ангажирана с Twitter. Надявам се усещането да бъде доста дълбоко."

Пиесата е достъпна в Twitter от @Such_Tweet.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените