Три години и още толкова поколения след дебюта на първия Apple iPad, в отделни пазари вече се наблюдава тенденция търсенето на таблети да намалява, показват данни на IDC, цитирани от kaldata.
Анализаторите наскоро коригираха прогнозата си за броя продадени таблети до края на 2013 година. Първоначално от фирмата предполагаха, че до края на годината продажбите на този клас устройства ще достигнат 229.3 милиона, но сега те прогнозират максимални продажби от 227.4 милиона. Разликата е само 0,8%, но от IDC са убедени, че, поне на отделни места, търсенето на таблети вече не е толкова голямо, колкото беше преди една или две години.
Това са именно пазарите, където се осъществяваха най-големите продажби след дебюта на iPad, който е родоначалник на модерния таблет. Става въпрос за Северна Америка, Западна Европа и Япония.
В момента в тези три региона се осъществяват 60.8% от световните продажби на таблети, но, според IDC, до 2017 година пазарният им дял ще се смъкне до 49%. Останалите 51% ще се разделят между развиващите се пазари като Китай, Латинска Америка, Близкия изток и други.
Отново към малкия екран
Различното разпределение на продажбите на таблети не означава непременно, че популярността им намалява, IDC подчертават друг фактор, който неизменно се отразява на търсенето им. Според фирмата, все повече и повече потребители се ориентират вместо към таблети, към смартфони с екрани по-големи от пет инча по диагонал (т.нар phablets - най-изявеният представител е Galaxy Note серията на Samsung).
Смартфоните с големи екрани поевтиняха значително през последната година и вече има устройства с добри възможности на много привлекателни цени. В същото време, phablet-ите могат спокойно да бъдат единственото устройство, което човек носи със себе си - както за работа и мултимедия, така и за провеждане на разговори.
Не е невъзможно таблетите да последват съдбата на нетбуците - точно те изместиха от пазара компактните лаптопи заради по-лесната употреба в движение и по-добрите мултимедийни възможности.