Хиляди праводържатели са изпратили повече от 100 милиона молби за сваляне на резултати от Google само тази година с идеята, че това ще им помогне да преборят пиратството.
Докладът от проучването, носещ името “The Search Fixation: Infringement, Search Results, and Online Content”, апелира към праводържателите да имат предвид, че цензурата в търсачките всъщност не променя почти нищо и по-добре да насочат средствата и усилията си другаде. CCIA коментира, че компаниите от развлекателната индустрия са “обсебени” от ролята на търсачките в разпространението на неоторизиран материал.
“Това може да доведе до заключението, че търсещите машини са основен инструмент за нарушителите. Всъщност доказателствата, с които разполагаме, сочат, че търсачките не са особено полезни за нарушителите, търсещи сайтове (като The Pirate Bay), както и за сайтовете, търсещи потребители”, пише в доклада.
CCIA цитира и проучване на BAE Systems Detica, което твърди, че има много по-голяма вероятност пиратите да намират сайтовете си, като директно напишат името им в адресната лента или чрез социалните мрежи. Освен това изглежда, че онези, търсещи нелегален материал, знаят къде да го намерят преди да са го потърсили.
Google понасяше критика за това, че при търсене на думи като “download”, “mp3” или “torrent”, резултатите водят най-често към пиратски сайтове, но докладът на CCIA посочва, че тези търсения са редки в сравнение с директното търсене на имената на певците и музикантите например, като именно техните имена по-често водят до резултати с нелегален материал.
“Фикс идеята за намаляване на отговарящи, но нежелани резултати от търсенията пренебрегва по-добрата стратегия: промотирането на желаните резултати от търсенията”, отбелязва доклада.
CCIA съветва компаниите от развлекателния бизнес да започнат да използват гореспоменатите “нежелани” термини в сайтовете си, за да могат да излизат първи в резултатите, вместо да подхождат с цензура и лобиране на агресивни закони (като SOPA). Забелязвайки, че компаниите не използват “добрата” стратегия, CCIA излиза с две заключения:
“Това предполага или (А): несъвършенства в иначе силните маркетингови стратегии, или (Б): че тези термини са осъдени като недостойни за оптимизация, понеже ще привлекат тривиално малък поток от комерсиален трафик. Иначе казано: ако термини като “mp3” и “download” водеха до продажби и абонаменти, една рационална, насочена към печалбата онлайн платформа, използваща най-обикновена оптимизация на търсачки (SEO), би се опитала да използва тези думи в сайтовете си.