Профилните снимки в социалните мрежи са толкова необятна тема, че тя с право може да бъде развита като отделна дисциплина по приложна психология или отклонения на личността. Когато стане дума за професионалната мрежа LinkedIn обаче, профилната снимка има огромно значение и всякакви извънземни, котки, сърца и телесни крайници просто нямат място там.
Портретът ви може да се окаже трамплин към мечтаната работа - или точно обратното, така че не разчитайте само на професионалната си биография. Ако носите слънчеви очила, излежавате се на плажа, гледате лошо или с насмешка, тогава - тъжно, но факт - интервюто за работа може да ви се размине.
Има няколко прости правила, които ще направят страницата с вашата визитка по-атрактивна за работодателите.
На първо място, нека снимката изглежда професионално. Елементарното правило тук е, че не трябва да бъде изрязана от друга снимка, където са останали „следи" от вашите приятели, къщи, дървета и т.н. Препоръчително е фонът да е неутрален, може да си позволите също лека обработка с Photoshop, а повечето от вас със сигурност разполагат с прилична, ако не добра добра фото техника.
Изберете актуална снимка, а не отпреди няколко години, просто защото много се харесвате на нея или поради някакво суеверие. Понякога, също както в сайтовете за запознанства, HR мениджърите не могат да познаят кандидатите, които са поканили на интервю, а това определено е стряскащо. Удачно е на профилната снимка да носите дрехи, подходящи за работната среда, в която търсите реализация.
Оказва се, че куп детайли имат значение - усмивката, дрехите, разположението на ръцете, позиционирането на лицето ви в кадъра. Изследванията показват, че всички тези подробности имат значение и в крайна сметка определят дали изглеждате сериозно, симпатично и компетентно в очите на предлагащите работа.
Любимите на всички американски учени са установили, че оптималното изражение за профилната снимка в LinkedIn е „леко щастливо". За да се ориентирате по-добре как се приема снимката ви, на помощ се явява приложението PhotoFeeleеr. След като я публикувате снимка, останалите потребители ще я оценят и така ще имате важна обратна връзка за попълване на профила в LinkedIn.
Ето резултатите
Преди
След