Доставките на таблети в световен мащаб са се покачили през последното тримесечие на изминалата година с помощта на по-високите от очакваното продажби през коледните празници. The Verge цитира последните данни на IDC, според които през последната четвърт на 2012 г. са били доставени рекордните 52.5 млн. таблета - 74-рпцентов ръст спрямо предходното тримесечие и 75 на сто повече от същия период на 2011 г.
Очаквано, iPad води с 22.9 млн. устройства, които му отреждат 43% пазарен дял през периода. Култовият таблет на Apple бележи ръст от 48 на сто, спрямо края на 2011 г., но въпреки това устройството губи пазарен дял за второ поредно тримесечие. Въпреки това, най-добрият от конкурентите, Samsung (където отчитат потресаващите 263% ръст) има едва 15% пазарен дял.
Класираните на четвърто място Asus имат най-голям ръст - над 400%, „изработени" основно от изключително успешния таблет Nexus 7. Въпреки това, наличието на само едно разпознаваемо устройство не може да даде повече от 5.8% пазарен дял. В класацията са и „книжарите" от Amazon (трети с 11.5% от Kindle Fire) и Barnes and Noble (чийто Nook единствен губи позиции на годишна база).
Прави впечатление липсата на Microsoft в топ 5. Компанията пусна своя Surface на пазара точно преди празниците, като редмъндци са доставили малко под 900 000 таблета. Според IDC, в случая по-важен е самото влизане на Microsoft на процъфтяващия пазар на таблети, докато все повече компании се отказват от традиционните продукти и там доставките вече се свиват.