Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Мъск има големи амбиции за Twitter и все повече пречки, за да ги осъществи

Aвантюрата му със социалните мрежи далеч няма да бъде толкова приятна, колкото се е надявал Снимка: Getty Images
Aвантюрата му със социалните мрежи далеч няма да бъде толкова приятна, колкото се е надявал

Понякога е трудно да разберем дали Илон Мъск се шегува, или говори напълно сериозно. Особено откакто се превърна в най-големия акционер в Twitter.

Така например бизнесменът написа в социалната платформа, че планира да превърне седалището на компанията в подслон за бездомни, защото така или иначе никой вече не ходи там.

Над 91 на сто от последователите на Мъск отбелязаха, че са съгласни с подобно решение, а впоследствие той заяви, че е истински сериозен в намерението си.

Освен това предприемачът планира да въведе дългоочаквания бутон за редакция на туитовете и да намали рекламите в Twitter.

Първоначалните планове на Мъск бяха да основе собствен сайт, в който ще има пълна прозрачност на алгоритмите, рекламата ще бъде сведена до абсолютен минимум, а свободата на словото ще е с приоритет.

Впоследствие той реши да инвестира в Twitter и макар че отказа да се присъедини към борда на директорите, очевидно планира да играе важна роля в оформянето на облика на платформата.

Сред намеренията му е и това да въведе повече привилегии за всеки потребител, който отделя по 3 долара на месец, за да използва премиум версията Twitter Blue.

Според Мъск е по-разумно най-активните посетители на Twitter да имат най-много предимства, защото някои от най-популярните акаунти като тези на Джъстин Бийбър и Тейлър Суифт почти не публикуват нови постове.

"Умира ли Twitter?", пита риторично бизнесменът и дава пример с Бийбър, чийто последен туит е от 16 февруари, и със Суифт, която последно пише в платформата през януари тази година.

Това кара Мъск да иска всеки, който плаща за Twitter Blue, автоматично да получава синята значка с тик, която удостоверява, че акаунтът е реален, и която обикновено е запазена за знаменитости.

Той се притеснява, че политиката в социалните мрежи, включително и в Twitter, се диктува твърде много както от звезди, които всъщност не допринасят с нищо за развитието на платформите, така и от рекламодателите, които са твърде чувствителни към съдържанието.

Затова целта му е сайтът да се издържа най-вече от обикновените си потребители и да не зависи особено от реклама.

А амбициите за големи промени и преобразяване на Twitter все пак идват от човек, който използва свръхактивно социалната мрежа. Мъск има над 81 млн. последователи, с които споделя почти всяка своя мисъл, въпрос и хрумване - от страстта си към криптовалутите, през правенето на огнехвъргачки до това, че най-надеждната медия в САЩ е каналът за времето.

От Slate припомнят, че всъщност Tesla нямат рекламен отдел и популяризирането както на бранда, така и на другите начинания на бизнесмена всъщност идва предимно през Twitter. Освен това Мъск отделя немалко време да отговаря лично на свои последователи или да влиза в спорове с други популярни личности като Бърни Сандърс.

От Twitter обаче обявиха, че предприемачът в крайна сметка няма да се присъедини към борда на директорите, което означава, че ще му е трудно да прокара всяко хрумване, което има.

Ако той се беше присъединил към останалите 11 директори, неговата дума щеше да тежи точно толкова, колкото и тази на съоснователя на Twitter Джак Дорси и на настоящия изпълнителен директор - Параг Агравал. Само че Мъск отказа да се включи в борда, което е първата спънка към изпълнението на намеренията му.

Не е ясно и доколко Агравал и колегите му са готови да пренебрегнат приходите от реклама, които в момента представляват 90 на сто от приходите на Twitter. В момента едва 13 процента от потребителите плащат за Twitter Blue и броят им не расте с особено голяма скорост въпреки изказванията на Мъск.

Затова колкото и добре да звучи идеята му за социална мрежа, в която почти няма реклами и която се издържа от собствените си потребители, в действителност подобно постижение би било изключително трудно.

"Илон е най-големият ни акционер и винаги ще взимаме предвид мнението му", пък уклончиво посочва Агравал в изказването си, в което информира, че бизнесменът няма да влезе в борда на директорите.

Не е добър знак и че след изявлението на Агравал Мъск не коментира новината, а вместо това публикува емотикон на човече със запушена уста - туит, който впоследствие изтри.

Явно той вече усеща, че авантюрата му със социалните мрежи далеч няма да бъде толкова лесна и приятна, колкото се е надявал.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените