Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Франция спира търсенето на тела от Germanwings

Междувременно се появи информация, че Европейската комисия е проверявала авиационните власти в Германия преди катастрофата Снимка: Getty Images
Междувременно се появи информация, че Европейската комисия е проверявала авиационните власти в Германия преди катастрофата

Френските власти прекратиха издирването на тела на мястото, на което Airbus 320 на Germanwings се разби, а на борда му загинаха 150 души. Идентификацията на телата ще продължи чрез анализ на ДНК от мястото на катастрофата, а разчистването на отломки от самолета продължава.

Междувременно се появи информация, че Европейската комисия е проверявала авиационните власти в Германия преди катастрофата. Според Wall Street Journal през ноември авиационните власти са били изправени пред необходимостта да се справят с редица проблеми, един от които - липсата на достатъчно персонал, което може да е довело до ограничаване на възможността да се правят достатъчно проверки на самолетите и екипажа.

Заради разкритието, че помощник-пилотът Андреас Лубиц е разбил самолетът нарочно, следователите ще обърнат особено внимание на това как Germanwings са проверявали служителите си.

Говорител на германската авиационна агенция посочи, че властите са отговорили на критиките, отправени по време на одитите и отговорите им са изпратени до Европейската агенция по авиационна безопасност.
Френската служба, която разследва авиационни инциденти, обяви, че разследването ще включва и изучаване на „системните слабости", които може да са довели до инцидента, като например психологически профили на служителите.

Lufthansa, компанията собственик на Germanwings, обяви, че Лубиц е страдал от остра депресия през 2009 година, докато се е обучавал за пилот. Стана ясно и че той е лекуван заради суицидни нагласи в момент, преди да получи лиценз за пилот. Германските следователи откриха в дома на помощник-пилота скъсани болнични листове, включително и такъв за деня на катастрофата.

Лубиц е проучвал и начини за самоубийство и как се заключва пилотската кабина от таблета си в дните преди катастрофата.

Компанията е отделила 280 милиона евро, за да покрие евентуални искове за обезщетение заради катастрофата.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените