Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Какво е известно за катастрофиралия Ту-154

Българският авиоотряд 28 също разполагаше с Ту-154, преди да го продаде на бизнесмена Веселин Марешки Снимка: Туполев
Българският авиоотряд 28 също разполагаше с Ту-154, преди да го продаде на бизнесмена Веселин Марешки

Самолетът Ту-154Б-2 с бордов номер RA-85572 е построен в Куйбишевския авиозавод (днес "Авиакор") през 1983 г. Пуснат е в експлоатация на 12 май 1983 г. - т.е. преди 33 години и 7 месеца. През по-голямата част от този период се намира на разположение на 223-ти летателен отряд на Министерството на отбраната на Русия.

Общият нальот на самолета е 6689 часа. Последният ремонт на борда е извършен през декември 2014 г., а през октомври 2016 г. е преминал планово обслужване.

Пилот на самолета е Роман Волков - "опитен пилот, летец от първи клас", както го описват в съобщение на Министерството на отбрана.

През 90-те години за кратко е използван и от авиокомпаниите "Корсар" и Iron Dragonfly, а през 2004-2005 г. - от "Аерофлот".

Ту-154 е реактивен пътнически самолет с три двигателя за средни разстояния, проектиран за средно 152-180 пасажери. Разработката на Ту-154 започва в конструкторското бюро "Туполев" през 1963 г., а серийното прозиводство започва през 1970 г.

Ту-154 е замислян като конкурент на Boeing 727 и се предлага активно за износ, като основните купувачи са страните от социалистическия блок - включително България.

Първият полет на Ту-154 е изпълнен на 3 октомври 1968 г.

Дължината на самолета е 47,9 м, размахът на крилете - 37,6 м, височината - 11,4 м. Максималната скорост на Ту-154 достига до 950 км/ч. Самолетът може да изпълнява полети до 3900 км.

Към момента на разпадането на СССР Ту-154 е основният самолет в авиопарка на "Аерофлот", но в края на 90-те години спира да отговаря на съвременните изисквания за икономичност.

От 19 февруари 2013 г. производството на Ту-154 е прекратено. Посленият самолет е предаден на Министерството на отбраната. От 1968 г. насам са построени общо 1026 самолета Ту-154 от различни модификации. Общо при аварии и катастрофи са загубени над 70 машини от тази серия.

 

Най-четените