Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Facebook изтри реклами на Тръмп заради нацистки символ

Това допълнително може да засили напрежението между Белия дом и Силициевата долина Снимка: Getty Images
Това допълнително може да засили напрежението между Белия дом и Силициевата долина

Съвсем доскоро на дневен ред бяха разногласията на американския президент с Twitter, а сега и Facebook се зае с Доналд Тръмп заради "реч на омраза".

Социалната мрежа обяви, че премахва реклами и постове, разпространявани от предизборната кампания на американския държавен глава, заради нарушаване на нейните правила. В рекламите се говори за "опасни тълпи от крайнолеви групи", забелязва се и картина на обърнат на обратно червен триъгълник.

Според историци нацистите са ползвали такъв за идентифициране на политически жертви в концентрационните лагери. От кампанията на Тръмп обясниха, че са използвали символа като асоциация с "Антифа" - мрежа от групи на крайнолеви политически активисти, често изповядващи войнствен анархизъм. Именно тях президентът намира за провокатори на безредиците в САЩ след смъртта на Джордж Флойд.

Комуникационният директор на предизборната кампания на Тръмп - Тим Мърто, отбеляза от своя страна, че Facebook все още има обърнат червен триъгълник в своите емоджита, който изглеждал по същия начин. Ето защо според него е "любопитно", че от социалната мрежа "атакуват точно тази реклама".

Премахването на рекламите на Тръмп от Facebook може допълнително да засили напрежението между Белия дом и Силициевата долина.

Това не е първият път, в който Facebook "посяга" на кампанията на Доналд Тръмп. През март социалната мрежа отново премахна серия реклами, в които избирателите биваха окуражавани да участват в преброяване на населението. В тях обаче линкът водеше другаде - към допитване за преизбирането на американския президент.

Социалната мрежа и основателят ѝ Марк Зукърбърг вече отнесоха критики, че позволяват на политици да лъжат в своите рекламни кампании, а в същото предприема действия срещу реклами, които нарушават други нейни политики.

Най-четените