Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Създателят на Kenzo загуби битката с коронавируса

Японски потребители напълниха Twitter с постове в чест на дизайнера Снимка: Getty Images
Японски потребители напълниха Twitter с постове в чест на дизайнера

Кензо Такада - основателят на модния гигант Kenzo - загуби битката с коронавируса на 81-годишна възраст.

Той е починал в Париж, където живее от години, като според "Си Ен Ен" причината са усложнения от COVID-19.

Тъжната новина потвърдиха и в прессъобщение от Kenzo.

Именно в Париж през 1970 г. Такада придобива своята популярност и тръгва към завладяването на световните подиуми и пазари.

Първото му ревю във френската столица привлича вниманието на модните фенове с ярките си смели цветове и раздвижени кройки - нещо, с което брандът е известен и до днес.

Следват над 20 години успешна кариера, докато марката започва да разработва не само свои колекции дрехи, но и богата гама от аксесоари, парфюмерия и козметика.

През 1993 г. Такада продава бранда на конгломерата LVHM, под чиято шапка са и имена като Louis Vuitton, Givenchy и други. През 1999 г. Кензо обявява, че се оттегля окончателно от поста си на директор в Kenzo и ще преследва "други творчески цели".

Въпреки това дизайнерът остава силно ангажиран с модните линии на марката.

След новината за смъртта на Такада японски потребители в Twitter напълниха социалната мрежа с постове, в които споделят, че първите луксозни стоки, които са успели да си купят, са били именно с етикет Kenzo.

Един японец пише, че първият скъп портфейл, който си закупува, е с този бранд, а друга потребителка допълва, че има тоалет на Kenzo, който наследява от своята майка и още носи с удоволствие.

Такада е роден през 1939 г. в град Хименджи, в Южна Япония. През 1965 г. се мести да живее в Париж, но винаги отдава своя успех на японския си произход.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените