Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

10-те най-големи разочарования в боксофиса за 2023 г.

Най-горчивите провали на Холивуд тази година: Снимка: Александра Филмс/Форум Филм България
Най-горчивите провали на Холивуд тази година:
“Капитан Марвел 2”

Годината не беше особено добра за филмите на Marvel, но сривът на “Капитан Марвел” на големите екрани стигна историческо дъно. Последното приключение на Бри Ларсън в костюма на супергероинята е най-слабата премиера на Marvel Studios в САЩ.

В първия си уикенд от обиколката си по кината в Америка “Капитан Марвел 2” спечели едва 47 милиона долара, по-малко и от “Невероятният Хълк” (2008 г.) с неговите 55 милиона долара от премиерния му уикенд в САЩ.

В световния боксофис “Капитан Марвел 2” спечели общо 205 милиона долара приходи при бюджет за продукцията от 274 милиона долара. Снимка: Форум Филм
“Капитан Марвел 2”

Годината не беше особено добра за филмите на Marvel, но сривът на “Капитан Марвел” на големите екрани стигна историческо дъно. Последното приключение на Бри Ларсън в костюма на супергероинята е най-слабата премиера на Marvel Studios в САЩ.

В първия си уикенд от обиколката си по кината в Америка “Капитан Марвел 2” спечели едва 47 милиона долара, по-малко и от “Невероятният Хълк” (2008 г.) с неговите 55 милиона долара от премиерния му уикенд в САЩ.

В световния боксофис “Капитан Марвел 2” спечели общо 205 милиона долара приходи при бюджет за продукцията от 274 милиона долара.
“Светкавицата”

Тази година най-накрая видяхме немирния Езра Милър в костюма на Светкавицата, но голямото чакане не доведе до бомбастични резултати за Warner Bros.

От световния боксофис “Светкавицата” донесе на студиото 270,6 милиона долара при похарчен бюджет за продукцията от 225 милиона долара. 

Смята се обаче, че за маркетинга на филма Warner Bros. са вложили близо 150 милиона долара. В крайна сметка загубите са наистина болезнени... Снимка: Warner Bros. / DC Studios
“Светкавицата”

Тази година най-накрая видяхме немирния Езра Милър в костюма на Светкавицата, но голямото чакане не доведе до бомбастични резултати за Warner Bros.

От световния боксофис “Светкавицата” донесе на студиото 270,6 милиона долара при похарчен бюджет за продукцията от 225 милиона долара.

Смята се обаче, че за маркетинга на филма Warner Bros. са вложили близо 150 милиона долара. В крайна сметка загубите са наистина болезнени...
“Мисия невъзможна: Пълна разплата - част първа”

Когато името на Том Круз е намесено в някой филм, се очаква продукцията да взриви боксофиса с печалба от около 1 милиард долара. Подобни бяха надеждите и за новата “Мисия невъзможна”, докато филмът не се удари челно в розово-атомно кинопредизвикателство.

Във втория уикенд от премиерата си екшънът на Том Круз се засече с тайфуна Барбихаймер (едновременната премиера на филмите “Барби” и “Опенхаймер”) и беше отнесен от него.

На световния боксофис “Мисия невъзможна: Пълна разплата - част първа” финишира с 567 милиона долара приходи. Снимка: Форум Филм
“Мисия невъзможна: Пълна разплата - част първа”

Когато името на Том Круз е намесено в някой филм, се очаква продукцията да взриви боксофиса с печалба от около 1 милиард долара. Подобни бяха надеждите и за новата “Мисия невъзможна”, докато филмът не се удари челно в розово-атомно кинопредизвикателство.

Във втория уикенд от премиерата си екшънът на Том Круз се засече с тайфуна Барбихаймер (едновременната премиера на филмите “Барби” и “Опенхаймер”) и беше отнесен от него.

На световния боксофис “Мисия невъзможна: Пълна разплата - част първа” финишира с 567 милиона долара приходи.
“Шазам: Яростта на боговете”

Още един супергерой, който се изложи финансово. Новата част от приключенията на Били Батсън стартира слабо - с 30 милиона долара от премиерния си уикенд по кината в САЩ. И завърши прожекциите си с приходи от световния боксофис от 133,8 милиона долара. 

Продукцията е глътнала 110 милиона долара, без да добавяме към тях разходите за маркетинг. Снимка: Warner. Bros/ Александра Филмс
“Шазам: Яростта на боговете”

Още един супергерой, който се изложи финансово. Новата част от приключенията на Били Батсън стартира слабо - с 30 милиона долара от премиерния си уикенд по кината в САЩ. И завърши прожекциите си с приходи от световния боксофис от 133,8 милиона долара.

Продукцията е глътнала 110 милиона долара, без да добавяме към тях разходите за маркетинг.
“Индиана Джоунс и реликвата на съдбата”

С немощно представяне се разписа и последният филм от поредицата за Индиана Джоунс. В световния боксофис филмът донесе 383 милиона долара приходи.

При бюджет на продукцията от 300 милиона долара, като изключим разходите за реклама, се смята, че “Индиана Джоунс и реликвата на съдбата” е коствала на Disney загуба от около 100 милиона долара. Снимка: Forum Film
“Индиана Джоунс и реликвата на съдбата”

С немощно представяне се разписа и последният филм от поредицата за Индиана Джоунс. В световния боксофис филмът донесе 383 милиона долара приходи.

При бюджет на продукцията от 300 милиона долара, като изключим разходите за реклама, се смята, че “Индиана Джоунс и реликвата на съдбата” е коствала на Disney загуба от около 100 милиона долара.
"Бързи и яростни 10" 

Макар че се разписа с печалби от 704 милиона долара в световния боксофис, трудно може да определим последния “Бързи и яростни” като касов успех.

В реализирането на екшъна беше вложен рекорден бюджет (според Collider - от 340 милиона долара), а продукцията се нареди сред най-слабо гледаните филми от франчайза. Снимка: Форум Филм България
"Бързи и яростни 10"

Макар че се разписа с печалби от 704 милиона долара в световния боксофис, трудно може да определим последния “Бързи и яростни” като касов успех.

В реализирането на екшъна беше вложен рекорден бюджет (според Collider - от 340 милиона долара), а продукцията се нареди сред най-слабо гледаните филми от франчайза.
“Убийците на цветната луна”

При бюджет от 200 милиона долара, без в тях да са включени разходите за маркетинг, и финална печалба от 156 милиона долара, може да се каже, че и трилърът на Мартин Скорсезе не беше касов успех.

След първия си уикенд “Убийците на цветната луна” излезе с приход от едва 23 милиона долара от американския боксофис. И положението по кината не ставаше по-цветущо с напредването на времето.

Добрата новина, ако може да се говори за такава, е, че филмът първоначално дори нямаше да се разпространява масово по кината, а след кратък престой в определени киносалони щеше да се приюти в стрийминг услугата Apple TV+. Може би продуцентите гледат на всяка печалба от кината като на бонус. Снимка: Forum Film Bulgaria
“Убийците на цветната луна”

При бюджет от 200 милиона долара, без в тях да са включени разходите за маркетинг, и финална печалба от 156 милиона долара, може да се каже, че и трилърът на Мартин Скорсезе не беше касов успех.

След първия си уикенд “Убийците на цветната луна” излезе с приход от едва 23 милиона долара от американския боксофис. И положението по кината не ставаше по-цветущо с напредването на времето.

Добрата новина, ако може да се говори за такава, е, че филмът първоначално дори нямаше да се разпространява масово по кината, а след кратък престой в определени киносалони щеше да се приюти в стрийминг услугата Apple TV+. Може би продуцентите гледат на всяка печалба от кината като на бонус.
“Желание”

Падане по очи беше и анимацията на Disney “Желание”. В продукцията на филмчето са вложени 200 милиона долара, а от световните му прожекции досега “Желание” е извадило едва 147 милиона долара. Снимка: Форум филм България
“Желание”

Падане по очи беше и анимацията на Disney “Желание”. В продукцията на филмчето са вложени 200 милиона долара, а от световните му прожекции досега “Желание” е извадило едва 147 милиона долара.
“Синия бръмбар”

Мижав интерес и за друг от героите на DC - Синия бръмбар. Глобалните прожекции на филма събраха приходи от 129 милиона долара при бюджет на продукцията от 104 милиона долара. Снимка: Александра Филмс
“Синия бръмбар”

Мижав интерес и за друг от героите на DC - Синия бръмбар. Глобалните прожекции на филма събраха приходи от 129 милиона долара при бюджет на продукцията от 104 милиона долара.
“Операция Форчън: Троянски кон”

И Гай Ричи остана под финансовата летва с последната си комедия “Операция Форчън: Троянски кон”. Във филма е вложен бюджет от 50 милиона долара, без да се броят разходите за реклама, а прожекциите от световния боксофис докараха едва 49 милиона долара приходи. Снимка: Форум Филм България
“Операция Форчън: Троянски кон”

И Гай Ричи остана под финансовата летва с последната си комедия “Операция Форчън: Троянски кон”. Във филма е вложен бюджет от 50 милиона долара, без да се броят разходите за реклама, а прожекциите от световния боксофис докараха едва 49 милиона долара приходи.

Ако търсите в какво да инвестирате спестяванията си през новата 2024 г., боксофисът на 2023 г. може да ви даде ценен съвет - не влагайте парите си във филми за супергерои.

През последните 12 месеца франчайзите, заредени със суперсили, бяха истинска финансова катастрофа.

В реализирането им бяха вложени колосални бюджети, рекламираха се широко, но като стигнаха до големите екрани издишаха брутално. Сигурно из коридорите на студията още има хора, които бършат сълзите си над това гробище за милиони долари.

Но не само супергероите се разминаха драматично със зрителския интерес.

В галерията горе сме събрали 10-те филма, които през 2023 г. влязоха в графата на финансовите издънки.

Предупреждаваме - има изненади.

 

Най-четените