Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Великите филмови кадри през фотообектив

Уди Алън във филма "Любов и смърт" от 1974 година Снимка: Getty Images
Уди Алън във филма "Любов и смърт" от 1974 година
Дуел в уестърна "Голямата страна" от 1958 година. Снимката отново е правена от Ернст Хаас Снимка: Getty Images
Дуел в уестърна "Голямата страна" от 1958 година. Снимката отново е правена от Ернст Хаас
София Лорен и Кари Грант в "Гордост и страст" (1957) Снимка: Getty Images
София Лорен и Кари Грант в "Гордост и страст" (1957)
Барбара Стрейзън в ролята на Доли Леви от "Здравей, Доли" (1969) Снимка: Getty Images
Барбара Стрейзън в ролята на Доли Леви от "Здравей, Доли" (1969)
Например снимката, на която Орсън Уелс във филма „Третият човек" (1949), в която сенките, в които е обвит Уелс кореспондират със „сенчестите" теми на филмите от този период. Снимка: Getty Images
Например снимката, на която Орсън Уелс във филма „Третият човек" (1949), в която сенките, в които е обвит Уелс кореспондират със „сенчестите" теми на филмите от този период.
Натали Ууд, Ричард Беймър в "Уестсайдска история" (1961) Снимка: Getty Images
Натали Ууд, Ричард Беймър в "Уестсайдска история" (1961)
„Най-великата история разказвана някога“ (1963) Снимка: Getty Images
„Най-великата история разказвана някога“ (1963)
Кърк Дъглас във филма "Пътят на запад" (1967) Снимка: Getty Images
Кърк Дъглас във филма "Пътят на запад" (1967)
Режисьорът Артър Пен дава напътствия на актьорите Дъстин Хофмън и Фей Дънауей във филма "Малък голям човек" (1970) Снимка: Getty Image
Режисьорът Артър Пен дава напътствия на актьорите Дъстин Хофмън и Фей Дънауей във филма "Малък голям човек" (1970)
Рон Пърлман и член на екипа подготвят сцена от "Войната за огъня” (1981) Снимка: Getty Images
Рон Пърлман и член на екипа подготвят сцена от "Войната за огъня” (1981)

Често филмовите кадри са пренебрегвани като изкуство. Авторите им остават анонимни, а зрителят автоматично си представя, че тяхната работа е свършена от оператор или монтажист.

Истината е, че фотографиите, които правят тези звезди в сянка, често се оказват първият образ, който изниква в ума на човек, когато чуе името на някой филм.

Независимо дали снимат звезди в неангажираща поза на снимачната площадка или актьори по време на снимачния процес, тези фотографи се превръщат в част от авторите, вплетени в гигантската машина от хора зад най-известните филми.

Може би най-известният от тях е Ернст Хаас - фотографът, който се радва на успех и слава приживе, изглежда забравен днес.

Хаас е един от най-известните фотожурналисти на 20-ти век. Снимките му са отпечатвани в най-престижните списания, участва в в множество изложби, издава книги. Той често присъства и по време на снимките на филми - нещо необходимо в онези дни, по думите на Джон Джейкъб, редактор на нова книга, в която са включени фотографии на Хаас, направени на снимачната площадка ("Ernst Haas: On Set").

Чрез снимане на сцени от филми фотографите не само са изкарвали добри пари, но и са установявали връзка с хора от киноиндустрията.

В замяна и звездите, и режисьорите са знаели, че получават най-добрата услуга в сферата - фотографи като Хаас са се ползвали с доверието на кинорежисьорите и са влагали своите талант и стил в работата по филма.

Повечето от кадрите, които заснемат, остават за следващите поколения, като те често стават също толкова популярни, колкото самите филми.

Например снимката, на която Орсън Уелс във филма „Третият човек" (1949), в която сенките, в които е обвит Уелс кореспондират със „сенчестите" теми на филмите от този период.

Хаас умира през 1986 година и въпреки че е много известен приживе, след смъртта си бива забравен. Със сигурност сте виждали снимките в тази галерия, но без да знаете, че зад тях стои името на Ернст Хаас.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените