Вижте в галерията осем трика за пресъздаване на кръв на големия екран. И за почистването й след това, разбира се
"Формулата е по-елементарна, отколкото очаквате. Номерът е царевичен сироп, оцветен с боя за храна". Това са думи на Джордън Самуел, главният гримьор на филма по книгата на Стивън Кинг Carrie (2013). Самуел разказва, че всъщност рецептата принадлежи на гримьор на име Дик Смит, който я въвежда в киното преди много години и оттогава това е нещо като неофициален стандарт за създаването на кръв в Холивуд. Наистина е лесно, а и правдоподобно - можете да си направите такава кръв дори вкъщи с подръчни средства!
"Прясната кръв е ярко червена. Старата кръв е по-скоро кафеникава. Режисьорът Дейвид Финчър е абсолютно наясно с това", казва Кейт Бискоу, главен гримьор на "Не казвай сбогом" (Gone Girl). "Той винаги ме дразнеше в началото на някоя сцена с думите "Не, това не е точно. Ще използваме прасешка кръв. И аз се питах: "Той наистина ли говори сериозно?" Така че, буквално минах през всичката кръв в индустрията докато накрая намеря каквото той хареса. Но в началото отказвах да използваме прасешка кръв..."
"Използвахме три или четири контейнера с по около 170 литра (45 галона) кръв всеки", признава координатора на специалните ефекти на Carrie - Уорън Епълби. "Мисля, че единственият филм, който е използвал повече кръв от нас е "Сиянието" (на снимката)
"Има хиляди различни видове изкуствена кръв в различни цветове и нюанси", кава Епълби. "Тя варира от шоколадово кафяво до почти розово - и каква ще избереш всъщност зависи основно от осветлението. Ако снимате в черно бяло, можете да използвате шоколадов сироп или течен шоколад. В повечето филми на Хичкок използват именно това"(на снимката кадър от "Психо")
"След седем сезона на True Blood, се чувствам най-после способна да постигам кървави сълзи", казва Бриджит Елис, главен гримьор на сериала. "Ако знам, че някой трябва да се разплаче на снимачната площадка и че визуалните ефекти ще направят истинската сълза, aз просто рисувам мястото и оставям останалото на компютрите. Трудно е да се работи с каквото и да е друго в такава близост до очите"
"Работех по снимките на Amityville: The Awakening и направиха рани по лицето ми, след това използваха кръв от захарен сироп с оцветител и ме покриха с него", казва актрисата Бела Торн. "Това напълно прецака кожата ми. Имах хиляди подутини след това. Те ги търкаха с олио за премахване на грим и алкохол, а това е най-лошото, което можеш да причиниш на лицето си. Но пък тези рани изглеждат реалистично"
„Използвах изкуствени татуси за „Carrie", с които отбелязвах местата, където има кръв, за да я поставя после на същото място", казва Самуел. За следи от рани от изстрели, Епълби споделя, че някои специалисти по ефектите и гримьори използват презервативи. „Евтино е и представлява резервоар с кръв, който може да се използва. Като се добави експлоазив заедно с презерватива, пълен с боя, и се получават пръски като от кръв, като избухне", казва той. „Понякога използваме и торбички за вакумирне на продукти, защото презервативите може и да не се скъсат, когато ти потрябват. Също като в живота - понякога се късат, друг път - не"
"При снимките на мащабни сцени, да изчистиш всичко и да започнеш отначало винаги е най-трудното", казва Елис. "Нашата тайна е елементарна и се казва Dermalogica PreCleans. Много обичаме този продукт, дори мъжете го харесват. Това представлява дерматологично олио, което маха абсолютно всякакъв грим." Докато снимахме "Carriе" ни помагаше цяла армия от момчта с мопове и парцали", казва Епълби. Самуел добавя: "Когато свършвахме да снимаме Кло Грейс Моритц в ролята на Кери, тя се събличаше и я къпехме с бебешки шампоан на Johnson. Понякога използваме и крем за бръснене - той също изчиства добре боята".