бНовият филм на Джон Траволта, в който той влиза в кожата на знаменития нюйоркски гангстер Джон Готи, вече е в кината, но това едва ли е повод за позитивни емоции за актьора, особено на фона на унищожителните критики, които лентата получи.
Най-милото, което кинокритиците казват за този филм е простото "не го гледайте". Един от коментиращите нарича Gotti "най-слабият гангстерски филм в историята на киното", докато друг го определя като "некадърна бъркотия".
Отзивите на критиката за Gotti са толкова подигравателни и пренебрежителни, че той е постигнал рядкото явление от абсолютно 0% положителна оценка в сайта за филмови ревюта Rotten Tomatoes.
И съвсем лесно може да спечели определението за най-лошия филм на актьора, въпреки факта, че други два негови филма - Staying Alive и Look Who's Talking Now - са сред тези, които в рейтинга си получават същата 0. Gotti обаче "блести" по свой си начин.
Къде е проблемът?
Режисиран от бившата звезда на "Антураж" Кевин Конъли, филмът описва издигането на Джон Готи от обикновен рекетьор до глава на клана "Гамбино" - един от най-мощните престъпни синдикати в Ню Йорк и в цяла Америка. По-късно след мащабна акция на ФБР известният "Тефлоновия Дон" е арестуван и през 1992 г. е осъден за рекет, 13 убийства, възпрепятстване на правосъдието, заговор за извършване на убийство, незаконен хазарт, изнудване и укриване на данъци. През 2002 г. умира в затвора на 61-годишна възраст.
Самата продукция се проточи около 7 години. Към нея бяха причислявани редица актьори като Ал Пачино, Джо Пеши и Линдзи Лоан, но нито един от тях реално не влезе в крайната сметка.
Самият Траволта признава, че този филм е представлявал сериозно предизвикателство за него.
"Поставяте името ми до това на Джон Готи и получавата една история, която си заслужава да бъде разказана. Но понякога Холивуд е странно място", коментира пред репортери самият Траволта. "Имаше много стрес по време на снимките на Gotti. Но аз знаех, че ако го направим добре, можем да постигнем нещо."
Критиците обаче не са на същото мнение. В рецензията си Hollywood Reporter определя филма като "лошо написан, лишен от напрежение, нелеп на моменти и просто тъп през останалата част".
Според Rolling Stone филмът показва как неговата звезда Джон Траволта "се опитва добросъвестно да играе изопод един тон лош грим и дори още по-зле скалъпен сценарий".
Малко по-деликатни в критиките си са от Entertainment Weekly. Там отзивите са що-годе положителни за звездата от Pulp Fiction, който "успявал някак да си придаде свиреп и отдаден образ, докато всичко покрай него просто се разпада".
Филмът наистина изглежда зле. Диалогът е "дървен", на Траволта му личи, че е преди всичко Траволта, въпреки всичкия грим, а връзката баща-син, която показва отношенията между Готи и сина му Джон-младши, е меко казано неубедителна.
Основната грешка на филма може би е, че поставя акцента именно върху грешния Джон Готи. Джон А. Готи - синът на големия гангстер дава основния материал за тази драма чрез мемоарите си. Във филма виждаме именно този ярък образ на бащата гангстер, какъвто може да го види само синът му.
Вместо това обаче Gotti оставя впечатлението, че гледате аматьорска версия на култовия мафиотски сериал на HBO "Семейство Сопрано", направена така, че да изстиска повече драма, отколкото подобава за един гангстерски филм.
Вероятно при по-добър режисьор нещата биха били различни и вместо трагичен и пресилен образ на Джон Траволта, можеше зрителите да получат един наистина комплексен и интересен герой, изигран от Джон Траволта.
Защото тук не говорим за посредствен актьор, а за някой, който е показал, че не просто някога е бил звезда, а някой, за когото знаеш, че и в момента може повече.
Уви, същото не може да се каже за самия филм Gotti.