Освен актьор в някои от най-нашумелите съвременни филми, освен носител на "Оскар" и известен музикант, Джаред Лето е и човек, който се грижи особено усърдно за своите финанси. Още преди десетилетие, той инвестра в технологичния бранш и то в успешни бизнеси като Uber, Reddit и AirBnB.
През 2012-та Лето също така основа своя компания за дигитален маркетинг и социални медии - The Hivе. А след това започна бизнес с компанията за VIP услуги - The One and Only Golden Tickets, както и с Vyrt - платформа за продажба на билети за онлайн стрийминг на концерти. Към момента нетното състояние на 44-годишният актьор се оценява на около 40 млн долара.
По думите му, той дължи своя успех на годините с групата 30 Seconds to Mars, когато се е налагало да се грижи и за бизнеса, и за маркетинга.
"В една музикална група положението е много подобно на положението в стартъпите. Вие сте няколко души в гараж... От рано ми се наложи да бъда независим и предприемчив. И това ме доведе до света на технологиите", каза той в интервю през 2016-та.
Звездата на Джесика Алба изгря в телевизонната поредица Dark Angel, а световна популярност тя придоби с поредиците "Град на греха" (Sin City) и "Фантастичната четворка".
През последните няколко години Алба се впусна стремително в предприемачеството със суперуспешния онлайн бизнес "The Honest Company".
Компанията, която предлага козметични средства, изработени 100 процента от естествени продукти, както и хипоалергенни бебешки продукти, е на пазара от 2012-та. Четири години по-късно бизнесът вече се оценява на 1.7 млрд долара, а Алба беше наречена от списание Forbes "Най-богатата жена предприемач в Америка".
Нейното лично нетно състояние се оценява на около 200 млн. долара.
Подобно на Джаред Лето и Къчър е умен инвеститор, който не изпуска от поглед обещаващите нови технологични стартъпи. Чрез своята собствена компания за управление на рисков капитал A-Grade Investments, Къчтър инвестира в известни компании като Spotify, Flipboard, Shazam, Airbnb и Uber.
Той също така придоби дял от Skype още през 2009-та година, което му позволи да утрои своята инвестиция, когато компанията беше придобита от Microsoft през 2011.
"Стартъпите, които задължително ще потръгнат, са онези, които създават щастие. Ако намериш начин да помагаш на хората да намират любов, здраве или приятелство, доларите ще завалят", обяснява своята стратегия за инвестиране Аштън Кътчър.
Явно има доза истина в думите му, защото се приема, че неговото нетно състояние е около 160 млн. долара.
Макар и да не е сред най-големите звезди на киното през последните години, Костнър беше суперзвезда през 90-те - когато показа и завиден бизнес нюх. Към днешна дата нетното състояние на Костнър е оценено на 150 млн. долара, но инвестициите в него започват още през 90-те. Той започва с инвестиции в центрофуги за отделяне на нефт и вода и вложи милиони долари в разработването на технология за изчистване на океаните от нефтени замърсявания.
Неговата работа се отплати през 2010-та, след като през British Petroleum вложи 52 млн. долара в технологиите на неговата компания, за да се справи с разлива в Мексиканския залив.
Дори да имаме чувството, че всички известни личности създават собствени модни линии, брандът на Джесика Симпсън The Jessica Simpson Collection определено се оказва по-доходоносен от повечето.
От пускането на марката през 2006-та, когато фокусът е единствено върху обувките, бизнесът се разрасна значително. Причината Симпсън да успее в сфера, където много други звезди се провалят, е може би именно в това, че тя се стреми да създава дрехи и аксесоари, които да се харесват на обикновените потребители, вместо на холивудския елит.
"Има живот по целия свят, извън Лос Анджелис и Ню Йорк. Опитвам се да разбера и средните американци и тяхното мислене", обясни тя в интервю през 2014.
Според Forebes линията дрехи на Симпсън й носи годишна печалба от около 1 млн. долара, докато нейният собствен доход от бизнеса й е десетки милиони всяка година. Нейното нетно състояние към момента се оценява на около 150 млн. долара.
Още през 2008-ма, когато основа компанията Goop, Полтроу успя да капитализира средствата от актьорската си кариера в бранд за висок клас козметика, която първа отговори на нарастващото търсене на "био" и "естествени" продукти, но на много висока цена. Въпреки че през 2014-та, компанията отбеляза загуби, все пак пътят на Goop е към непрекъснат растеж: уебсайтът, които представлява наполовина блог, наполовина онлайн-магазин, успява да привлече милиони зрители всеки месец и повече от милион последователи.
Едно от последните решения на Полтроу да дистанцира името си от този бизнес също е умно: по този начин тя показва, че предпочита бизнесът да следва свой устойчив път, без помощта на нейното име и връзки.
"Мечтата ми е един ден никой да не помни, че някога съм имала нещо общо с тази компания", казва тя в интервю.
Може и Дрю Баримор да не е най-активната актриса в момента, но пък е известна с успешната си продуцентска компания Flower Films – което означава, че може би тя е единствената от изброените дотук, чиито приходи продължават да идват от филмовия свят.
Но освен зад продуцентво, името на Баримор седи и зад козметична марка, която актрисата пусна през 2013-та – Flower Beauty. Продуктите на марката се продават в специалната линия Flower Eyewear из супермаркетите на Walmart в цяла Америка.
Дрю сама промотира марката, което спестява доста пари за реклама на компанията и помага на бранда да предлага сравнително висок клас продукти на приемливи за средния американец пари.
Баримор планира разширение на бизнеса извън САЩ – в Европа, Австралия и Китай. "Нищо не се случава за една нощ“, каза актрисата пред Fashion Week Daily. "Бавно и постепенно се печели състезанието. Компаниите, които ме вдъхновяват са Honest и това, което Гуинет Полтроу прави с Goop, но за успеха им са им били необходими години. Можете да видите, че те са постигнали всичко това с кървав труд, а не само чрез своите известни имена..."