"Аватар: Огън и пепел" се стовари в киносалоните тъкмо навреме за празничните почивни дни и бързо запали искрата на зрителския интерес, макар и не с мащабите на своите предшественици.
Новият филм изкара 345 милиона долара в световен мащаб в премиерния си уикенд.
От тях 88 млн. са от Северна Америка, а 257 млн. - от международните пазари. Тук следва да се отбележи нещо любопитно - въпреки солидната сума, това не е най-силният премиерен уикенд за филм през 2025 г.
"Аватар 3" всъщност се нарежда на второ място след анимационния "Зоотрополис 2".
В България нещата са сходни - с уикенда и с предпремиерните прожекции миналия четвъртък филмът от раз е изкарал 943 хиляди лева.
Милионът е сигурен още тази година. Тъй като обаче излиза в края на 2025-та, част от финансовите му резултати ще са за следващата година. И ако "Огън и пепел" повтори подвига на предните филми да дърпа зрители в продължение на няколко седмици, може и да мине двата милиона, ако не и повече.
Едва ли някой е очаквал новият "Аватар" да се представи зле в боксофиса. Интересно обаче е, че третият филм започва пътя си в кината в Северна Америка по-слабо от предшественика си - с 88 млн. долара спрямо 134 млн. долара за "Аватар: Природата на водата" (2022 г.).
Със своите 345 милиона долара в световен мащаб "Огън и пепел" също е назад - вторият филм дебютира по кината в света с 435 милиона.
И тук се появява въпросът: какво се е променило?
Икономическата ситуация ли спира зрителите да ходят в кината, или интересът към поредицата лека-полека спада с всяка следваща част?
Дори да е второто, "Аватар" продължава да е машина за пари, която има способността да оправдава гигантските си бюджети.
А какво гледахме още у нас миналата седмица?
След "Аватар" се нарежда "Зоотрополис 2", като анимацията вече е близо до два милиона лева приходи след 4 седмици на екран.
Следват българският "Почивката 2", който мина третия си уикенд от премиерата и е прибрал още 109 хиляди лева за общо 1,35 млн.
На четвърто място е друго българско предложение - "Един грам живот", което вече 6 седмици е на екран и вече има приходи от 1,468 млн. лева.
Челната петица оформя "Коледният лов на мишката", който във втората си седмица в кината е изкарал 46 хиляди лева за общ резултат 121 милиона.
Анимациите със сигурност ще продължат да дърпат зрители - деца и родители, около празниците, но е интересно как ще се отрази "Аватар: Огън и пепел" на другите заглавия, на които им предстои да излизат. И ще изпепели ли надеждите им за печалби.

