Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Барби" чупи рекорди: Филмът мина границата от 1 млрд. долара

"Барби" чупи рекорди: Филмът мина границата от 1 млрд. долара Снимка: Warner Bros.

За точно 17 дни след появата си по кината "Барби" влезе в клуб "1 млрд. долара" в световния боксофис и вкара в историята Грета Гъруиг като първата жена режисьор с подобно постижение.

Приходите от прожекциите на розово-бонбонената комедия се изчисляват па 459 млн. долара в Северна Америка и 572 млн. долара в останалата част от света, съобщава Variety.

Досега само три други филма, в които жени са били сърежисьори, са минавали милиардната граница - "Замръзналото кралство" 1 и 2 и "Капитан Марвел" със съответно Дженифър Лий и Ана Боден зад камерата.

"Барби" бележи рекорд и за "Уорнър Брос." - това е най-бързо достигналият 1 млрд. долара филм на студиото. Досега постижението се държеше от втората част на "Хари Потър и даровете на смъртта", който мина границата за 19 дни.

"Барби" вече чупи рекорди. Снимка: Warner Bros.
"Барби" вече чупи рекорди.

Комедията се движи добре и спрямо 2023 г. - за тази година това е вторият блокбъстър с над 1 млрд. долара приходи след "Супер Марио Bros.: Филмът".

В ерата след пандемията това е шестият филм с подобно постижение и се нарежда до заглавия като "Спайдър-мен: Няма път към дома", "Топ Гън: Маверик" и "Аватар: Пътят на водата".

От дистрибуцията на "Уорнър" нарекоха постижението barbillion - съкратено от Барби и милиард и признаха, че не остават често без думи от представянето на филм. Кукленската лента с феминистки оттенък обаче е разбила на пух и прах дори най-оптимистичните прогнози за успеха си.

"Дългите опашки и повторното гледане доказват, че филмите се завръщат по един голям начин и очакваме да видим колко далеч може да стигне "Барби" в истинския свят", гласи изявление на Джеф Голдщайн и Андрю Крипс - президенти за съответно дистрибуцията на "Уорнър" в САЩ и по света.

"В този бизнес съм от 30 години и феноменът "Барби" и "Барбихаймер" са толкова безпрецедентни, колкото бяха и непредсказуеми", коментира пред "Си Ен Ен" Пол Дергарабедиян, медиен анализатор в компанията на анализи Comscore.

Според него едва около 50 филма в историята са достигали границата от 1 млрд. долара.

Специалистът смята, че една от причините за подобен успех е маркетинговата кампания на "Барби". Тя включваше и масирана реклама и розови билборди по цял свят.

Едновременното пускане по кината на комедията и историческата драма на Кристофър Нолън "Опенхаймер" и раждането на термина "Барбихаймер" също са подсказвали на анализаторите, че резултатът може да е над очакванията.

Успехът се дължи на продажбите на билети в едни от най-големите пазари на света - Великобритания, Мексико и Австралия.

"Барби" се представя добре и във втория най-голям пазар - Китай, и то при положение, че куклата, върху която е базиран филмът, не е играчка, с която там са отраснали поколения деца, както е например в САЩ.

Въпреки това Барби остава икона по света, което дава солидна платформа за успех и на филма, обяснява Майкъл Бери, директор на центъра за изучаване на Китай в университета на Калифорния в Лос Анджелис.

"Децата в стотици страни са израснали с куклите, но филмът използва познатото име по много умен начин, заигравайки се и с тези, които обичат Барби, и с тези, които я мразят", коментира Бери.

 

Най-четените