Дори когато си един от най-известните режисьори в историята на киното, пак не си защитен от съмнението в самия себе си.
Куентин Тарантино е преминал през това, когато неговият филм "Разходка смърт" (Death Proof) се оказва финансов провал.
Сценаристът и режисьор разказва за този труден момент по време на международното прес турне за книгата му "Cinema Speculation" (която към края на тази или началото на следващата година се очаква и на български).
"Имал съм късмета да пиша истории, които се свързват с много хора, и това ми е позволило да упражнявам изкуството си без ограниченията, които повечето кинотворци имат", казва Тарантино пред испанското издание Diari ARA.
"Но се случи нещо забавно: известно време получавах много предложения [да режисирам] проекти, докато филмовите студии не решиха, че снимам само моите истории и не си струвам усилията им. Но след Death Proof, който не се представи добре в боксофиса и който подейства като удар по увереността ми, отново започнах да получавам предложения", допълва режисьорът.
Филмът излиза през 2007 г. в комбинация с "Планета страх" на режисьора Робърт Родригес и в Щатите изкарва едва 25 милиона долара. В световен мащаб, където е разпространен самостоятелно, Death Proof печели още 30 милиона.
Във всички случаи обаче проектът е финансово неуспешен.
Според Тарантино шефовете на големите студии вероятно са си помислили, че провалът е усмирил нрава му. Но въпреки това той отказва да снима по чужди сценарии, макар да казва, че няма нищо лошо в това.
"Винаги са ми предлагали интересни проекти. Но винаги съм предпочитал да реинвестирам в себе си и така направих "Гадни копилета", допълва режисьорът.
Той и преди е коментирал неуспеха на Death Proof. Лентата разказва за каскадьор, изигран от Кърт Ръсел, който започва да избива група момичета с колата си.
Идеята на Тарантино и Родригес да пуснат две свои продукции заедно идва от практика от миналото в американските (и не само) кина да се излъчват два филма един след друг. Друго остаряло явление - т.нар. експлоатационни филми - също вдъхновява насилствените сюжети.
Оказва се обаче, че публиката е забравила тези похвати от миналото.
"Те нямаха идея какво по дяволите гледат. Това, което направихме, не означаваше нищо за тях", разказва Тарантино пред Empire през 2021 г.
В новото интервю за Diari ARA той обръща внимание на друг характерен момент от своите творби - почти пълната липса на секс.
"Вярно е, сексът не е част от моята визия за киното. И истината е, че в истинския живот е много трудно да снимаш секс сцени, всеки е толкова напрегнат. А и ако не беше достатъчно проблематично да го направиш преди, сега е още повече", казва сценаристът и режисьор.
Допълва, че ако секс сцена е от основно значение, би я заснел, но до момента не е имало такава нужда.
През есента се очаква Тарантино да започне работа по десетия си и предполагаемо последен филм, който засега е известен като The Movie Critic.
Лентата, чието действие според слуховете се развива през 70-те години, разказва за филмов критик, като Тарантино вече отрече да става дума за Полин Кейл, която споменава и в книгата си Cinema Speculation. По думите на режисьора главният герой е кинокритик, но е мъж и не е популярен.
Нещо повече - по думите на самия Тарантино The Movie Critic няма да влиза в категорията на т.нар. "филми с отмъщение", както често биват определяни повечето му ленти.