Алисия Викандер днес е по-различен човек, отколкото е била преди две години.
За това роля има не толкова пандемията, колкото фактът, че вече е майка. Шведската актриса и нейният съпруг - актьорът Майкъл Фасбендер, през 2021 г. посрещнаха на бял свят своя син.
"Всъщност не мислех, че искам деца, докато не станах на 30", разказва носителката на "Оскар" за "Момичето от Дания".
Когато пандемията идва, тя и Фасбендер се затварят в дома си във Франция. Налице е страхът, промъкнал се в сърцата на всички ни. Но има и положителна страна - за пръв път, откакто е била на 19 години, Алисия си остава толкова дълго време вкъщи. Получава подкрепата на близки и приятели, за да премине през трудния период.
Същевременно вече мисли за това да оформи свое собствено семейство.
Родената през 1988 г. Викандер е дете на актриса и психиатър, които се развеждат, докато е малка. Живее повечето време с майка си, макар да остава близка с баща си и неговите други пет деца.
"Имах прекрасно детство. Имах късмета да имам наистина солидна основа, емоционално, с приятели и семейство, с които бях много близка", разказва актрисата.
Преди няколко години достига моментът, в който е готова тя самата да бъде родител. Дълго време обаче опитите на двойката са били неуспешни, а спонтанен аборт е това, което кара Викандер да осъзнае колко много иска да стане майка.
"Понякога преминаваш през трудности в живота и ако имаш офисна работа, можеш просто да се откъснеш от нея за малко. Но има моменти, когато аз или колеги сме минали през нещо, и не мога да разбера как отиват на червения килим след това. Да те посрещат хора и да те питат "Как си?". С оглед на това, през което си преминал? Повечето хора не биха излезли от дома си", обяснява Викандер пред британския The Times.
Още от началото на 20-те си години актрисата започва да се сблъсква с перипетиите, характерни за нейната професия. По това време снима филма "Седмият син" в Канада и за пръв път в живота си е далеч от Швеция и родителите си в продължение на месеци. Липсват ѝ и нейните приятели.
"Бях много самотна. Ако нямах приятелите си, на които да позвъня, щеше да е трудно. Виждала съм какво може да се случи на хора в моята индустрия", обяснява актрисата.
В кариерата ѝ след това се нареждат поредица успешни роли, сред които най-забележими са на андроид в Ex Machina (2014 г.) и на Герда в "Момичето от Дания" (2015 г.), която ѝ носи "Оскар". Това може да накара всеки да помисли, че Алисия е била в най-хубавия период от живота си.
Оказва се, че не е било така.
"Когато в очите на другите хора аз бях в пика на славата си, бях най-тъжна. Продължавах да си казвам: "Изживей го. Това е невероятно." Но не знаех какво да правя. Имаше ги полетите в първа класа, петзвездните стаи. Но винаги съм била сама. Бяха сама със себе си", споделя тя.
На мнозина може да звучи като несериозно оплакване на холивудска звезда, но Викандер пояснява, че не се оплаква, а просто разказва какво се случва индустрия, в която с младите и уязвимите могат да се държат като с добитък.
В тази насока е и мнението ѝ за интимните сцени в киното, които не са и чужди, но не са ѝ и приятни.
"Единственото нещо, което не може да се импровизира [в актьорството], е интимна сцена - трябва да измислиш хореография и да се придържаш към нея. Най-ужасното нещо са тези сцени. Чувствам се комфортно в тялото си и съм имала доста голота и секс сцени, но никога не е лесно", казва актрисата пред Harper's Bazaar.
Ето защо тя подкрепя съществуването на т.нар. интимни координатори или интимни треньори - хора на снимачните площадки, които се грижат за спокойствието и сигурността на актьорите в подобни сцени. Според Викандер подобни специалисти е трябвало да има още в началото на кариерата ѝ.
"Била съм в ситуации, които не са били добри, където не съм се чувствaла предпазена", посочва актрисата.
Разказва за случай по време на снимачна площадка, където всеки е бил зает с работата си, а по средата актьорът е стоял гол няколко часа. Предполагало се е, че някой ще дойде с халат, но не е идвал.
Животът и кариерата на Викандер достигат до нов етап с раждането на сина ѝ през 2021 г. По думите на актрисата това я е променило по "всякакви начини". Със сигурност се е отразило на професионалното ежедневие на нея и съпруга ѝ.
Актрисата разкрива, че с Фасбендер се редуват при приемането на роли и винаги пътуват заедно. Така, докато тя например снима филм или сериал, той се грижи за бебето. След това се разменят.
A междувременно след двете пандемични години във Франция вече имат нов дом - в топлата португалска столица Лисабон. Какво по-подходящо място за семейство на актриса от Швеция и актьор с майка от Ирландия и баща от Германия?