"Кокаиновата мечка" не успя да "изяде" третия филм за супергероя Ант-мен и да завладее първото място в боксофис класациите.
Екшън-комедията, базирана на истински случай, се представи изненадващо добре в северноамериканския боксофис с 23,1 милиона долара приходи в първия си уикенд на екран.
Първенец остава "Ант-мен и Осата: Квантомания" на Marvel Studios с 32,2 млн. долара, който вече два уикенда е на екран.
Голямата новина около боксофиса обаче е свързана именно с новия супергеройски филм на Marvel. Приходите във втория му уикенд са спаднали с 69,7% в Северна Америка, което е антирекорд за Marvel.
Фактор за това без съмнение са никак не ласкавите оценки за филма както от критиците, така и от някои от зрителите.
Оценките за "Ант-мен и Осата: Квантомания"
IMDb: 6,5/10, Rotten Tomatoes: 48%, Metacritic: 48/100
Така "Квантомания" се представя по-зле във вторите си почивни дни на екран дори от досегашния най-непривлекателен за кинозрителите филм на Marvel Studios - "Черната вдовица". Тук обаче трябва да се има предвид, че лентата със Скарлет Йохансон се появи по време на пандемията както на кино, така и в стрийминг платформата Disney+, което със сигурност е повлияло на броя зрители в кината.
Третият "Ант-мен" няма подобни оправдания за лошото си представяне.
До момента филмът е изкарал 363 млн. в световен мащаб и все още не е излязъл на печалба с оглед на бюджета от 200 милиона долара. Вероятно това ще стане, но "Квантомания" далеч няма да бъде такъв хит, на какъвто Marvel Studios са свикнали.
В България положението на върха на боксофиса е доста сходно, но в битката между Ант-мен и Кокаиновата мечка място има двама други играчи - българската драма "Игра на доверие" и анимационният "Приключението на мумиите".
На първо място през уикенда 24-26 февруари е бил "Квантомания" с 5732 зрители в страната, на второ е "Приключението на мумиите" с 5441 зрители, следват "Игра на доверие (4201) и "Кокаиновата мечка" (4037).
Както и по света, у нас също продължава да се гледа "Аватар: Природата на водата", който в последния уикенд за февруари е бил гледан от 2470 души. До момента продадените билети в България за хита на Джеймс Камерън са общо 463 993.