Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Kpop Demon Hunters, който от 2 месеца е в Netflix, оглави боксофиса в Америка

Гответе се за пеене вкъщи Снимка: Netflix
Гответе се за пеене вкъщи

Страхотно е да виждаш в реално време как промяната в попкултурата разбива доказани модели. Едва ли някой си е представял, че анимационен филм, достъпен на малък екран от 2 месеца, може да дръпне в киносалоните повече зрители от всички други холивудски - нови и стари - предложения. Но ето че се случи.

KPop Demon Hunters, хитовата анимация на Netflix, е най-гледаното заглавие в кината в Северна Америка за изминалия уикенд.

Защо е впечатляващо? Защото говорим за анимационен филм, който е наличен в стрийминг платформата от 20 юни и вече е гледан от огромен брой зрители. Популярността му доведе до това негова sing-along версия, при която зрителите да могат да пеят с персонажите, да се появи само за един уикенд - 23 и 24 август - в ограничен брой киносалони в САЩ, Канада, Австралия, Нова Зеландия и Великобритания.

Предварителните оценки сочат, че KPop Demon Hunters е изкарал между 18 до 20 милиона долара за уикенда. Това го прави първият проект на Netflix, който някога е оглавявал боксофиса в кината в САЩ.

С този резултат изпреварва хоръра "Оръжия" (Weapons), въпреки че това заглавие е прожектирано в двойно повече киносалони из Северна Америка. Въпреки всичко "Оръжия" вероятно ще бъде посочен като лидер, защото Netflix отказва да споделя данни за приходите.

Ако не сте попадали на анимационния филм, той разказва за K-pop група от три момичета, които използват гласовете си, за да поддържат преградата между нашия свят и този на демоните. Самите демони планират да отвърнат на удара със създадена от тях K-pop бой банда.

Цифрите говорят що за хит е KPop Demon Hunters. В момента е вторият най-гледан филм (и най-гледан анимационен такъв) в историята на Netflix.

Има общо 210,5 милиона гледания, които се равняват на 344,1 милиона часа. Пред него е само Red Notice - екшънът с Дуейн Джонсън-Скалата, Райън Рейнолдс и Гал Гадот, като е напълно възможно в идните седмици KPop Demon Hunters да му вземе първото място.

Най-гледаният филм е и в България, но ако сте родител, вероятно знаете.

Е, гответе се за още едно гледане - sing-along версията, показана в кината в САЩ, от 25 август е налична и в Netflix. Т.е. предстои яко пеене пред телевизорите.

••• На Netflix в последно време им върви:

Успехът на тази версия на големия екран в Северна Америка показва интересен нов път за стрийминг платформите, които традиционно не са особено благосклонни да пускат продуцирани от тях филми в кината, дори когато зад тях стоят популярни режисьори.

В случая обаче моделът е особено любопитен - да прехвърлиш доказан хит на малкия екран на големия такъв с интерактивен елемент. Така деца, гледали KPop Demon Hunters по 3-4 пъти вкъщи, биват привлечени към кината, за да изживеят същата история отново, но този път пеейки. И разбира се, прожекциите са в ограничен брой салони за само два дни, което създава усещане за ексклузивност и разпалва FOMO-то им.

И едва след като прожекциите са минали, от Netflix обявиха, че ще пуснат sing-along версията и в платформата си. Това ще върне огромен брой зрители, пропуснали или нямали възможността да я видят на голям екран, отново пред телевизорите.

Макар ръцете ми да са на клавиатурата, представете си, че в момента ръкопляскам. И сериозно се замислям дали не е време и аз да гледам KPop Demon Hunters...

••• Какво е да работиш в киносалон - разказ от първо лице на стажантката ни:

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.

Най-четените