Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Лило и Стич" е двойно по-гледан от всичко останало по кината у нас

Мисията невъзможна е да биеш новия филм на "Дисни" Снимка: Форум Филм
Мисията невъзможна е да биеш новия филм на "Дисни"

Неизбежното се случи и пакостникът Стич разтърси българския боксофис (както направи и със световния, но за него след малко).

"Лило и Стич", игралната версия на обичаната анимация на "Дисни", стана най-гледаният филм у нас в премиерния си уикенд и помете всякаква конкуренция. Общият приход за уикенда е 717 хиляди лева от 52 хиляди продадени билета, сочат данните на Националния филмов център (НФЦ).

И тук идва най-фрапиращото - броят продадени билети за "Лило и Стич" за почивните дни е двойно по-голям от продадените билети за всички останали филми по кината у нас.

Oстаналите заглавия в киноафиша са събрали общо под 26 хиляди зрители, което означава, че всеки два от три билета за кино са били за новото предложение на "Дисни".

Колкото и да е впечатляващо, тази година имахме и по-силен старт в българските кина - на "Minecraft: Филмът", който в първия си уикенд на екран събра 941 хиляди лева от 68 хиляди зрители, но при доста по-слаба конкуренция.

Другото голямо предложение в кината сега не е точно конкуренция на "Лило и Стич", а напротив - допълнение за по-възрастни зрители, търсещи екшън, а не стопляща сърцето история. Става дума, разбира се, за "Мисията невъзможна: Възмездие".

Ревюто ни за него вижте тук:

Осмият и предполагаемо последен филм от поредицата с Том Круз имаше предпремиерни прожекции още миналата седмица и някои зрители я гледаха още тогава.

Официалната премиера беше на 23 май, а за три дни филмът е дръпнал към киносалоните над 14 хиляди зрители. Виждате разликата с първия най-гледан, но това е магията на семейните филми, които са подходящи за всички възрасти.

В челната десетка няма други нови предложения, а само леки размествания на заглавия, излезли през последните два месеца. Ето и традиционните по-подробни данни за петте най-гледани:

Топ 5 на най-гледаните филми в кината в България за уикенда 23-26 май

Филм: Зрители (уикенд): Приходи (уикенд): Зрители (общо): Приходи (общо):
1. "Лило и Стич" 52 108 717 767 лв. 54 027 750 485 лв
2. "Мисията невъзможна: Възмездие"  14 497 223 215 лв. 22 399 357 534 лв.
3. "Последен изход: Наследство" 3724 53 605 лв. 17 762 256 143 лв.
4. "Minecraft: Филмът" 1911 26 184 лв. 196 587 2 633 887 лв.
5. "Тъндърболтс*" 856 14 303 лв. 25 755 390 083 лв.

Манията по Стич е завладяла целия свят - до момента на пускане на статията, по данни на Box Office Mojo, "Лило и Стич" има приходи в размер на 361 милиона долара в световен мащаб.

Този феноменален старт трябва да прави "Дисни" много щастливи. С бюджет от около 100 милиона долара плюс маркетинговите разходи, много възможно е филмът вече да изкарва пари на създателите си. Да, още в първия уикенд.

"Мисията невъзможна: Възмездие" също привлича интерес - има 200 милиона долара приходи до момента и може да се похвали с най-добрия във финансово отношение премиерен уикенд за поредицата в САЩ. Тук финансовата ситуация е по-сложна, тъй като снимките бяха отлагани няколко пъти и продължиха над две години, а бюджетът предполагаемо е минал 400 милиона долара.

Така че въпреки всички благодарности от страна на Том Круз и вълнения около премиерата, това филмът да излезе на печалба за момента изглежда като... ами... мисия невъзможна.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.

Най-четените