Сценарист, който е работил по два от филмите за Джеймс Бонд - "Координати: Скайфол" и "Спектър", заяви, че се притеснява за бъдещето на Агент 007, след като Amazon придоби франчайза за тайния агент с покупката на студиото MGM.
"След като чух новината, ме обзе хлад", казва номинираният за "Оскар" Джон Лоугън пред "Ню Йорк таймс".
А какви са причините за тревогите му? Сценаристът смятат, че Amazon може да нарушат артистичния подход, който е наложен от дългогодишните изпълнителни продуценти на шпионската поредица Барбара Броколи и Майкъл Уилсън.
"Работейки като сценарист по два от филмите за Джеймс Бонд, знам че това не е поредният франчайз на Marvel или DC. Това е бизнес, отгледан грижливо и запазен във времето от семейството Броколи/Уилсън", казва Лоугън.
Той е имал уверението, че докато Броколи и Уилсън държат 50% от "империята Бонд", ще има и контрол над крайния продукт, който излиза по кината.
"Но какво ще случи, когато огромна компания като Amazon поиска да се включи в процеса? Какво ще се случи с контрола над качеството и над всяко едно решение? Какво ще се случи, ако от Amazon решат, че не им харесва Бонд да пие мартини? Или да убива хора? Или решат, че неговият английски акцент е странен и не привлича достатъчно американски зрители?", пита Лоуган.
Той предупреждава и че има опасност да превърнат поредицата от филми в "кинематографична лудост" и "обидна сянка на нещо велико".
В изявлението си Лоуган посочва и примери за проекти, по които е работил, включително "Суини Тод", "Авиаторът" и "Гладиаторът" , които според него са опетнени от намесата на технологични гиганти, които искат да се изявяват на творческата арена.
"Моля, оставете Агент 007 да си пие мартинито на спокойствие. Не го разклащайте и не го разбърквайте", завършва призивът си сценаристът.